°C
      2019 11 13 Trečiadienis

      ES kaltina vokiškų automobilių pramonės milžinus susimokius prieš oro taršą mažinančias technologijas

      Nuotrauka: Pixabay nuotr.

      2019-04-05 21:00:00

      Europos Sąjunga apkaltino Vokietijos automobilių gamintojus slapta susitarus vilkinti ekologiškų technologijų vystymą.

      Europos komisija šiandien pranešė, jog Volkswagen, BMW ir Daimler pažeidė antimonopolinius įstatymus, paslapčia susitarę kartu vilkinti dviejų išmetamųjų dujų valymo sistemų implementaciją naujuose automobiliuose tarp 2006-ųjų ir 2014-ųjų.

      ES komisijos konkurencijos tarnybos vadovė Margrethe Vestager teigė, jog įmonės gali bendradarbiauti, su tikslu gerinti savo produktus, bet joms draudžiama susitarti nekonkuruoti kokybės atžvilgiu.

      „Mums neramu, kai vyksta tokie dalykai“, teigė ji. „Dėl tokių purvinų susitarimų, Europos vartotojai, turbūt, negalėjo gauti automobilių su naujausiomis ir pažangiausiomis technologijomis.“

      Įstatymus leidžiantieji kaltina automobilių gamintojus per kasmetinį „penkių ratą“,susitikimą, kuriame dalyvauja BMW, Daimler, Volkswagen ir jos valdomos Audi bei Porsche, susitarus užlaikyti svarbių technologijų vystymą.

      Komisijos teigimu, technologijos, kurias įmonės pasirinko tyčia ignoruoti, būtų sumažinę azoto oksido dujų kiekį, išmetamą dyzelinių automobilių, bei geriau filtravę benzininių automobilių išmetamąsias dujas.

      „Tokie susitarimai, slopinantys konkurenciją ir inovaciją nedavė vartotojams jų primygtinės teisės rinktis geriausius bei ekologiškiausius įmanomus automobilius“, teigė ES komisija.

      Tyrėjai taip pat teigė, jog automobilių gamintojai turi galimybę apeliuoti komisijos išvadas. Jiems to nepadarius, arba jei apeliacija bus atmesta, įmonėms gresia baudos siekiančios iki 10% jų metinių pardavimų.

      Mercedes-Benz savininkas Daimler teigia intensyviai bendradarbiaujantis su Europos komisija ir nesitiki gauti baudos.

      BMW teigimu, ES komisija nepagrįstai bando sulyginti legalų bendradarbiavimą tarp įmonių su neteisėta monopolija, prilygstančia karteliui. Jų pranešime taip pat teigiama, jog bendradarbiaujant su kitomis įmonėmis buvo stengiamasi pagerinti išmetamųjų dujų valymą ir tarp įmonių nebuvo jokių slaptų susitarimų.

      Volkswagen kol kas situacijos nekomentavo ir žada pranešimą spaudai išleisti vėlesniu laiku.

      Ant Vokietijos auto pramonės vis dar krenta 2015 metų incidento šešėlis, kai Volkswagen pripažino į milijonus dyzelinių automobilių įmontavę technologiją, leidžiančią sukčiauti CO2 dujų išmetimo testuose. Šis skandalas Volkswagen kainavo ne tik vartotojų pasitikėjimą, bet ir milijardinius nuostolius.

      Šaltinis: CNN

      Skaityti komentarus