°C
      2024 03 28 Ketvirtadienis

      „Rail Baltica“ žemės išpirkimas ir techninis projektas bus baigti 2023 metais

      Nuotrauka: wikipedia nuotr.

      Autorius: BNS informacija
      2019-01-23 18:00:00

      Įgyvendinant milijardiėns vertės europinės vėžės geležinkelio projektą „Rail Baltica“, jam reikalingos žemės išpirkimo ir techninio projektavimo darbai bus baigti 2023 metais,  sako „Lietuvos geležinkelių“ atstovas. 

      „Visas žemės išpirkimas ir techninio projektavimo darbai bus užbaigti 2023 metais. Laikotarpiu nuo 2023 iki 2025 metų liks tik geležinkelio statybos“, – trečiadienį spaudos konferencijoje Taline sakė bendrovės projekto „Rail Baltica“ koordinavimo departamento direktorius Arenijus Jackus.

      Pasak bendrai Estijos, Latvijos ir Lietuvos įmonei „RB Rail“ laikinai vadovaujančio Igno Degučio, paraiškas dalyvauti techninio projektavimo konkursuose pateikė 53 rangovai. Jo teigimu, šiame etape bus suprojektuota apie 57 proc. visos „Rail Baltica“ vėžės – 500 kilometrų.

      „Techninio projektavimo darbai truks iki dvejų metų, likusių keturių techninio projektavimo stadijų rangovas taip pat bus renkamas viešajame konkurse“, – sakė I. Degutis.

      Pasak jo, Estijoje vyksta visos geležinkelio linijos techninio projektavimo konkursai, Latvijoje ir Lietuvoje paskelbti dviejų dalių projektavimo konkursai. 

      Iš viso geležinkelio linijos statybai 1244 hektarų teritorijoje yra suprojektuotas 71 žemės sklypas. Didžiąją dalį ploto – 945 hektarus – sudaro privati žemė, apie ketvirtadalį – miško žemė, o 187 hektarus – valstybiniai sklypai. Būsima vėžė kerta beveik 1,2 tūkst. privačių sklypų. 

      Bendra apskaičiuota „Rail Baltica“ projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,8 mlrd. eurų. Investicijų Lietuvoje suma – apie 2,5 mlrd. eurų, iš kurių 85 proc., tikimasi, finansuos ES. Keleiviniai traukiniai šia linija galės važiuoti iki 249 kilometrų per valandą greičiu, o krovininiai – iki 120 kilometrų.

      Baigti tiesti europinę geležinkelio vėžę nuo Lietuvos– Lenkijos sienos iki Talino planuojama 2025 metais, o naująją vėžę pradėti eksploatuoti 2026-aisiais. 

      Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.

      Skaityti komentarus