2024 04 18 Ketvirtadienis

Atgal į praeitį: kam tarptautinė kosmoso stotis vis dar naudoja diskelius?

Nuotrauka: ISS nutor.

2018-11-23 21:00:00

Nors ,,Tarptautinė Kosminė Stotis" yra yra laikoma pasaulio technologine viršūne, čia taip pat galima rasti ir ,,senovinės" kompiuterinės įrangos.

Alexander Gerst, Europos Kosmoso agentūros kosmonautas, šiuo metu apsistojantis TKS nusprendė apsitvarkyti ir atidaręs dešimtmečius neliestą spintelę atrado savotišką laiko kapsulę.

Savo Twitter paskyroje kosmonautas pasidalino nostalgiško radinio nuotrauka. Šie diskeliai buvo naudojami maždaug iki 1990 metų, kai juos pakeitė CD diskai.

Spintelė, kurioje rasti diskeliai, buvo pažymėta kaip pagalbinės priemonės Windows 95/98 operacinėms sistemoms bei ,,įgulos asmeninių duomenų saugykla". Būtent ši spintelė priklausė NASA kosmonautui William Shepherd ir rusui Sergei Krikalev, kurie TKS lankėsi 2000 metais.

TKS neseniai atšventė savo dvidešimtmetį praleistą orbitoje, kur buvo atlikta galybė mokslinių atradimų, leidusių mums geriau suprasti kosmosą ir jo efektus žmogui. Nuo pradžios, Tarptautinė kosminė stotis stipriai išaugo, šiuo metu plotu prilygstanti šešių kambarių namui. Per visą jos gyvavimo laikotarpį kosmose apsilankė virš 230 kosmonautų iš 18 pasaulio šalių.