°C
      2024 04 19 Penktadienis

      „Facebook“ tampa globalaus elito žiniasklaidos įrankiu?

      Nuotrauka: Medium nuotr.

      2019-01-24 08:00:00

      Sunku pasakyti, ar „Facebook“ buvo skurtas nekalto genijaus, turinčio kilnių tikslų, tačiau viena yra aišku: „Facebook“ šiuo metu skleidžia populiariųjų žiniasklaidos portalų mintis ir tapo jų proliferacijos įrankiu. Tai specialiai sukurta globaliam elitui aukštinti, pažeminti paprastus piliečius bei stengtis, kad svarbi tiesa nepatektų į dienos šviesą, nes tai keltų grėsmę elitui. Žinoma, Mark Zuckerberg – jaunesnysis globalaus elito partneris.

      Jimmy Dore laidos epizodas, kurį galite matyti žemiau, pristato informatorių Vikram Kumar, buvusį trečių šalių vaizdo įrašų propaguotoją „Facebook“ platformoje. J. Dore pateikia įdomiausias „Facebook“ strategijas, kuriomis jis kontroliuoja  naujienų srautą. Jis paaiškina, kaip „Facebook“ skatina jiems palankių naujienų proliferaciją ir limituoja arba blokuoja alternatyvias idėjas, kurias „Facebook“ vadina „netikromis naujienomis“. Čia V. Kumar aptaria Mark Zuckerberg liudijimą kongrese:

      „2017 metais pasirodė „TechCrunch“ pranešimas teigiantis, jog „Facebook“ stengiasi sustabdyti „netikrų naujienų“ plitimą, blokuodami tam tikras politines paskyras tam, kad jie negalėtų dalintis vaizdo įrašais naujienų sraute. Taigi, kai išgirdau Mark Zuckerberg 2018 metais kongrese sakantį, kad jis darytų tą patį, susimąsčiau, kas pasikeitė nuo 2017 metų iki 2018? Ar jie imasi naujų priemonių, ar jie atsisako jų? Atsakymo nežinojau, kol „Variety Magazine“ perskaičiau, jog „Facebook Watch“ – „Facebook“ žiniasklaidos platforma, sulaukusi multimilijoninio pasiūlymo iš „CNN“, „Fox News“, „ABC“ bei kitų žiniasklaidos gigantų.

      Liudijimas kongrese buvo puiki galimybė politinėms įstaigoms, žiniasklaidai bei technologijų kompanijoms suformuoti aljansą prieš smulkiąją žiniasklaidą.“  


      Grąžinti žiniasklaidą globaliam elitui į rankas

      Kontroliuoti iš pamatų laisvas technologijas, tokias kaip socialinė žiniasklaida – sunkus procesas, tačiau panašu, jog globaliam elitui tai pavyko. Kadangi žiniasklaidos gigantai „Google“, „Youtube“, „Facebook“ bei kitos šoka pagal globalaus elito dūdelę, pritaiko specialius algoritmus ir cenzūros strategijas, todėl elitui puikiai pavyksta skelbti savo tiesas ir nutildyti kitaip manačių balsus.

      Pagrindinė problema, kurią reikia spręsti – sumažėjęs populiariosios žiniasklaidos žiūrovų skaičius, kurį paprastai sudarydavo jauni žmonės ir kurie yra ne tik reklamų, bet ir socialinės žiniasklaidos, valdomos globalaus elito, tikslinė grupė. Štai kaip V. Kumar apibūdina tai:

      „Kaip žinote, jauni žmonės nežiūri televizijos... „Fox News“, „CNN“ ir „ABC“ žiūrovų skaičius sparčiai mažėja, jie sensta, tad „Facebook“ yra prieiga prie jaunų žmonių, todėl smulkioji žiniasklaida kelia grėsmę jų pajamoms.

      Technologijų kompanijoms žiniasklaidos kompanijos yra labai svarbios, prisiminkite 1996 metus, tuomet buvo sujungti „Microsoft“, „General Electric“ ir „NBC“ tam, kad sukurtų MSNBC.com. Daugelis nežino, jog raidės MS žodyje MSNBS reiškia „Microsoft“. Priežastis, kodėl technologijų kompanijos ir žiniasklaida taip susijusios yra paprasta – nes gali paveikti jaunus žmones, kai turi prieiga prie tokių tinklų kaip „Facebook“, o „Facebook Watch“, jų žiniasklaidos platformos ir sutartis su „CNN“, „Fox News“ ir „ABC“ gali „mokyti“ naują jaunų žmonių kartą. Taigi jie nori atimti žiūrovus iš kitų ir patalpinti tuos jaunus žmones, kurie nežiūri televizijos, atgal į tokių kompanijų kaip „Fox News“ „ABC“ ir „CNN“ rankas.

      Kiekviena žiniasklaidos kompanija nori atsignybti „Facebook Watch“ tešlos. Taigi, jei kompanijos skleidžia informaciją, kuri nepriimtina „Facebook“ jie yra pašalinami ir naujų kompanijų informacija, kuri tinka „Facebook“, užima jų vietą. „Facebook“ jau dabar  imasi veiksmų, formuojančių politiką ir jie nemato nieko blogo. Turbūt žinote, kad „Facebook“ užblokavo virš 800 politinių puslapių ir paskyrų ir net tikrų politinių puslapių, kurie kalbėjo apie dalykus, kaip pavyzdžiui, policijos žiaurumas... jau galima suprasti, ką žiniasklaidos ir technologijų kompanijos stengiasi padaryti: jauniems žmonėms pateikti savo pasakojimo versiją.“

      Štai kaip V. Kumar apibūdina susitarimą tarp „Facebook“ ir populiariosios žiniasklaidos:

      „Po „netikrų naujienų“ griūties „Facebook“ mėto pinigus naujam, originaliam turiniu. Strategijos tikslas iš dalies yra pritraukti daugiau žiūrovų „Facebook Watch“ platformoje bei taip pat finansuoti patikimą žurnalistiką.“

      Korporacija suteikė sau teisę spręsti, kas yra patikima žurnalistika. Kas galėtų įvykti ne taip?

      Ar „Facebook“ vis dar tik technologijų kompanija?

      Akivaizdu, „Facebook“ stengiasi nepaslysti slidžioje trasoje. Mark Zuckerberg bando mus įtikinti apie „Facebook" galvoti kaip apie socialinę žiniasklaidą, kurios tikslas vis dar yra „padaryti pasaulį labiau atviru ir vieningu“, tačiau tuo pat metu jis nori, jog „Facebook“ taptų pirminiu teisėju, kuris nusprendžia, kurios naujienos yra tinkamos, o kurios ne, šiuo atveju, kurie naujienų šaltiniai galės pasipelnyti iš „Facebook“, o kurie ne. „Variety Magazine“ mano, kad „Facebook“ stengiasi  balansuoti tarp abiejų pusių: perimti pranašumus, kuriuos suteikia technologijų kompanijos vardas ir neįsipareigoti žiniasklaidos kompanijos statusui:

      „Praeityje generalinis direktorius Mark Zuckerberg minėjo, jog „Facebook“ yra technologijų kompanija – ne žiniasklaidos. Paklaustas, ar „Facebook“ šiuo metu yra žiniasklaidos kompanija, nes moka už augantį turinį, Brown atsakė: „Kadangi esu dirbęs didelėse žiniasklaidos kompanijose, nemanau, kad „Facebook“ yra žiniasklaidos kompanija. Bet ar esame atsakingi už žiniasklaidą „Facebook“? Taip.“

      Tiesa ta, kad įžengėme į nepažymėtą teritoriją, internete sunku nusakyti, kas yra žiniasklaidos kompanija, o kas ne. Mes tik galime tikėtis, jog atsibusime ir suprasime, jog „Facebook“ jau seniai nebėra ta platforma, kuri suteikia teisę prabilti visiems ir pasidavė pagundai kontroliuoti informacijos tėkmę ir proliferaciją. Tai aprašo „Wired“ straipsnis:

      „Facebook“ atsisako būti vadinamu tradicine žiniasklaidos kompanija. Vietoje to generalinis direktorius Mark Zuckerberg šį socialinį tinklą vadina technologijų platformą – nepaisant to, kad beveik pusė suaugusių amerikiečių gauna naujienas būtent iš „Facebook“. Šie seni argumentai nebeveiksnūs, ypač šiuo metu, kai „Facebook“ pradėjo talpinti savo vaizdo įrašų turinį.“

      Svarbu, kad bundanti visuomenė suprastų, kas iš tikrųjų vyksta ir pasielgtų teisingai su tokiomis socialinėmis platformomis kaip „Facebook“. Prisiminkime Bill Clinton telekominikacijos aktą, išleistą 1996 metais, kuris įgalino kryžmeninę nuosavybę, kuri paskatino technologijų kompanijų ir žiniasklaidos kompanijų susijungimą. Pasėta sėkla jau pradėjo megzti Orwello distopijos vaisius, kur globalus elitas gali skatinti populiariosios žiniasklaidos propagandą ir mažinti alternatyvių žinių skleidimą, kurios kelia jiems grėsmę.

      Nota bene

      Sąmoningos žiniasklaidos platformos atsidūrė „Facebook“ ir kitų didelių žiniasklaidos konglomeratų kryžkelėje, kur bandoma kontroliuoti informacijos vešėjimą. Mes tikimės, jog pabudusi visuomenė priims apgalvotus sprendimus ir pasirinks teisingus informacijos šaltinius. Nors globalus elitas turi jėgų, turtų ir technologijų, jie vis tiek skleidžia informaciją, kuri akyliems protams atrodo ir skamba visiškai kitaip nei nešališka tiesa.

      Mes tikime, kad vis daugiau žmonių perpranta globalaus elito kėslus, tad yra motyvuoti išsaugoti sąmoningus, elito nepaliestus žiniasklaidos portalus.

      Skaityti komentarus