°C
      2024 03 28 Ketvirtadienis

      M. Zuckerbergo nauja „Facebook“ privatumo vizija tėra savireklama

      Nuotrauka: Mashable nuotr.

      2019-03-09 08:00:00

      Markas Zuckerbergas stengiasi reabilituoti „Facbook“ įvaizdį. Generalinis direktorius šią savaitę paskalbė naują socialinių medijų platformai subalansuotą privatumo viziją, tačiau tai panašiau į savireklamą.

      „Privatumas suteikia žmonėms progą būti savimi ir bendrauti natūraliau, todėl mes ir kuriame socialinius tinklus“,- rašė M. Zuckerbergas. Ar yra bent vienas žmogus, kuris tiki, kad „Facebook“ buvo sukurtas tam, kad „žmonės galėtų būti savimi“?

      M. Zuckerbergas visgi supranta, kodėl žmonės kvestionuoja naują „Facebook“ pasišventimą privatumui, „...nes atvirai, šiuo metu mūsų reputacija, susijusi su privatumu, nėra aukščiausio lygio.“ Toks teiginys apie kompaniją, kuri garsėja privatumo skandalais, yra šiek tiek per švelnus.

      Domintis M. Zuckerbergo nauja privatumo vizija, atrodo, jog  kompanija bandys atsinaujinti nuo galvos iki kojų, tačiau vienintelis konkretus pakitimas, yra tas, kuris, kritikų manymu, nelabai pakeis šiuo metu vykdomą privatumo politiką.

      M. Zuckerbergas siekia į „Facebook Messenger“, „WhatsApp“ ir „Instagram“ žinutes integruoti slaptų žinučių funkciją. Šis pasikeitimas svarbus tuo, jog Markas tiki, kad „bendravimas ateityje pereis prie privačių, koduotų žinučių, kur žmonės gali būti ramūs, kad tai, ką jie rašys, neiškils į viešumą.“   

      Puiku, kad M. Zuckerbergas pagaliau suprato, kad žmonėms rūpi jų privatumas internete, tad koduotų žinučių sistema – žingsnis į priekį, tačiau jo kritikai ne visai pritaria naujai idėjai. Vienas apie technologijas rašantis rašytojas apibūdino šį žingsnį kaip „stiprų ėjimą, skirtą nusikaltimams maskuoti.“

      Kodėl? Nes nepaliaujamos kalbos apie privatumą, užgožia faktą, kodėl M. Zuckerbergas bando sujungti tris programas. Jis nori užkirsti kelią JAV ir ES reguliavimo institucijoms atskirti „Facebook“, „WhatsApp“ ir „Instagram“ bei padidinti konkurenciją rinkoje.

      M. Zuckerbergas šiuo metu susiduria su reguliavimo institucijų nepalankumu visame pasaulyje. Praeitą mėnesį Vokietijos antimonopolinė įstaiga pareiškė, jog „Facebook“ piktnaudžiauja dominuojančia padėtimi, bandydami sujungti tris programas į vieną. „Facebook“, rašė Zuckerbergas, yra „apsėstas“ minties sukurti „jaukią aplinką“ „WhatsApp“ vartotojams. Tačiau „jauki aplinka“ neištaisys praeities klaidų. „Facebook“ Europos Sąjunga pateikė 122 mln. JAV dolerių baudą, nes klaidino antimonopolines reguliavimo institucijas, teigdamas, kad vartotojų informacija iš abiejų platformų nebus sujungta (kas, žinoma, buvo padaryta).

       „Facebook“ pirmiausia egzistuoja tam, kad parduotų reklamas, tad jų visas verslas yra paremtas informacija apie mus. Taigi, privačių pokalbių saugumo pakeitimai yra teigiamas pokytis, tačiau panašu, kad visa kita liks kaip anksčiau. „Facebook“ turi milijonus kitų būdų, galinčių surinkti informaciją apie mus ir fiksuoti mūsų veiklą internete. „Facebook“ gali gauti duomenis apie tai, su kuo mes kalbame ir kada, net jei žinutės yra koduotos, o tai taip pat naudinga informacija.

      Tai ne pirmas M. Zuckerbergo bandymas atsitiesti ir keisti „Facebook“ politiką po pasikartojančių skandalų – ir tikrai ne paskutinis. Įrašas tinklaraštyje, skelbiantis apie kompanijos, kuri neegzistuoja, „privatumo viziją“, reiškia labai mažai. Kai tuo tarpu pastaraisiais metais M. Zuckerbergas dalino atsiprašymus į kairę ir į dešinę.

      Jis garsėja kaip žmogus, nesilaikantis duotų pažadų. Anksčiau „Facebook“ yra žadėjęs daugybę privatumo naujovių, tačiau reta, kuri išvydo dienos šviesą. Prisimenate  „išvalyti istoriją“ mygtuką, kurį M. Zuckerbergas žadėjo prieš maždaug dvejus metus, bet vartotojai vis dar jo laukia?

      Bet kuris, kuris tiki, kad „Facebook“ planuoja rizikuoti savo verslo modeliu, kai jis kovoja tam, kad apsaugotų save nuo reguliavimo institucijų ir išliktų kietas it uola, yra daugiau nei apgauti. 

      Skaityti komentarus