°C
      2019 03 21 Ketvirtadienis

      Ruošiamasi atnaujinti žiedinių lenktynių trasą „Nemuno žiedas“

      Nuotrauka: Projekto pristatymas | BNS nuotr.

      2019-03-12 19:00:00
      2019-03-12 19:00:00

      Atlikus žiedinės lenktynių trasos „Nemuno žiedas rekonstrukciją, varžybas vienu metu galėtų stebėti 15-20 tūkst. žmonių. Antradienį vykusios spaudos konferencijos metu trasą valdančios viešosios įstaigos „Nacionalinis žiedas“ direktorius Arūnas Samochinas kartu su įmonės dalininkais ir partneriais pristatė parengtą techninį kapitalinio trasos atnaujinimo planą ir artimiausių metų viziją.

      „Nemuno žiedas“ yra unikali trasa ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje. Tokių reljefo pokyčių, greitų ir aklų posūkių kitur tiesiog nėra, todėl siekiame išsaugoti šias išskirtines savybes ir kartu pritaikyti trasą įvairioms lenktynėms. Atnaujinę dangą, padidinę saugumą ir patobulinę infrastruktūrą mes sieksime pritraukti ne tik vietinių, bet ir tarptautinių renginių“, - spaudos konferencijoje teigė Arūnas Samochinas.

      Pastarojo dešimtmečio pradžioje „Nemuno žiedo“ ilgą laiką augusi skola baigėsi tuo, jog buvę trasos vadovai lanko teismus, o dabartinė vadovybė sprendė ne tik išgyvenimo, bet ir skolų administravimo uždavinius. Tai truko iki 2016 m. - tuomet buvo įkurta nauja trasą valdanti įmonė viešoji įstaiga „Nacionalinis žiedas“, galėjusi pradėti veiklą nuo tuščio popieriaus lapo. Naujoji įstaiga taip pat turi tris dalininkus: Kauno miesto ir rajono savivaldybes bei Kūno kultūros ir sporto departamentą.

      Svarbiausias pastarojo meto darbas - techninis rekonstrukcijos projektas. Statybų bendrovė „Bendrieji statybų projektai“ kartu su Jungtinės Karalystės įmone „Apex“ parengė „Nemuno žiedo“ techninį projektą, kuriame numatyta pačios trasos rekonstrukcija, papildoma infrastruktūra ir preliminari sąmata. 

      Daugiau nei pusę šimto metų egzistuojanti „Nemuno žiedo“ trasa ne kartą keitėsi, tačiau rimta rekonstrukcija niekada ir nebuvo atlikta. Dar 2003 m. kosmetiškai buvo išplatintas Ąžuolo posūkis, nuo 2012 m. reguliariai didinamos saugumo zonos, keičiami atitvarai, prieš juos smūgiams sugerti įrengiamos padangos.



      A. Samochinas įsitikinęs, kad atėjo laikas radikaliai rekonstrukcijai. Jau parengtas techninis projektas, kuriame numatytas važiuojamosios dalies platinimas iki 12,5-14 metrų, papildomos trasos konfigūracijos, daug didesnės saugos zonos, papildomi nuvažiavimai pavojingose vietose, techninio aptarnavimo erdvė, stovėjimo aikštelės žiūrovų transportui, tribūnos įdomiausiose vietose ir daug kitų infrastruktūros objektų. 

      Statybos leidimas turėtų būti gautas šių metų kovo mėnesį, tad dabar, pasak A. Samochino, liko paskutinis žingsnis - finansavimas. Rekonstrukcijos sąmata pagal parengtą techninį projektą sieks apie 10 mln. eurų. 

      Skaityti komentarus