°C
      2019 08 26 Pirmadienis

      8 gyvenimo pamokos, aprašytos 2000 metų senumo knygoje

      Nuotrauka: Pixabay nuotr.

      2019-08-15 08:00:00

      Joga įgauna vis daugiau populiarumo visame pasaulyje. Tai ne religija ir ją užsiiminėja tiek tikintys, tiek ateistai. Joga, kurią praktikuoja vakarų pasaulis turi du komponentus: fizinė mankšta, darant tempimo pratimus (asana) bei protinė mankšta, užsiimant meditaciją (dhyana).

      Daugelis vakaruose nė nenutuokia, kad jogos esmė buvo pasiekti įžvalgumo būseną, kuri padėtų suvokti tikrąją realybės kilmę, kol „šališkas mąstymas ir kultūriniai lūkesčiai nesugadino mūsų suvokimo.“

      Joga atsirado anksčiau nei induizmas ir yra siejama su džainizmu bei budizmu. Jos užuomazgos randamos prieš 3-5 tūkstančius metų.

      Žemiau pateikiami 8 keliai, kurie apibūdinami antroje jogos sutrų knygoje (iš keturių), parašytoje prieš du tūkstančius metų, kurios autorius – indų išminčius Patanjali. Šie mokymai gali būti naudingi ir šiandien, skaitykite ir pagerinkite savo psichologinę būklę bei gyvenimą.

      „Antroji jogos sutrų knyga pasakoja apie jogos praktiką. Šios praktikos esmė – atsikratyti destruktyvių įpročių, kurie blaško mintis ir sukelia kančią. Patanjali apibūdina metodą, žinomą kaip ashtanga arba aštuoni keliai“,- rašo mokslų daktaras, vyriausias noetikos mokslų instituto mokslininkas  Dean Radin.

      Štai jie:

      1 kelias – Yama: Atsiribokite nuo kenksmingo elgesio ar atsargiai rinkitės, kokio elgesio vengti. Pavyzdžiui, smurto, žalos, netiesos sakymo, vogimo, linksminimosi, šykštumo bei etiško ir dorybingo elgesio perėmimo.

      2 kelias – Niyama: Išsiugdykite naudingą elgesį ar kurkite gaires, kurios paskatins elgtis gerai. Tai apima švarą ir taupumą, dėkingumo ir pasitenkinimo požiūrio ugdymą bei dėmesingą  savęs suvokimo kelionę.

      3 kelias – Asana: Fizinės laikysenos kūrimas. Tai padeda atsipalaiduoti kūnui ir protui, nes pasitelkiama jėga, pastovumas ir lankstumas. Šios asanos esmė – paruošti kūną, jog šis galėtų ištverti ilgalaikę meditaciją.

      4 kelias – Pranayama: Sąmoningos kvėpavimo technikos. Jos pagerina proto gebėjimą susikaupti ir pripildo kūną energija.

      5 kelias – Pratyhara: Pasitraukimas nuo įprasto juslinio suvokimo ir susitelkimas tik į vieną dėmesio objektą. Dėmesio ribojimas skatina protą susitelkti į vidų ir puoselėti dar didesnę proto ramybę.

      6 kelias - Dharana: Stabili, nuolatinė koncentracija. Žodžio dharana šaknis dhri reiškia „laikyti“; žmogus geba išlaikyti dėmesį, koncentruojantis į vieną mintį. Ši koncentracija yra panaši į susikaupimą, kurį patiriame atlikdami intelektualinį darbą.

      7 kelias - Dhyana: Ilgo dėmesio išlaikymo ugdymas, skatinantis gilesnį skverbimąsi ir budrumą. Tai dažnai vadinama meditacija.

      8 kelias - Samadhi: Vienybė arba susitapatinimas su objektu, į kurį sutelktas dėmesys. Šioje būsenoje skirtumas tarp objekto ir subjekto išnyksta ir žmogus tampa meditacijos objektu. Šis supratimas dažnai apibūdinamas kaip ekstazinis. T. y., Tai yra suvokiama būsena, kurią lydi intensyvus, nesąmoningas malonumas.

      Skaityti komentarus