°C
      2019 12 05 Ketvirtadienis

      Skrydžiai: Ar Ryanair pilotai yra mažiau kompetetingi nei kitų oro linijų?

      Nuotrauka: Pixabay nuotr.

      2019-09-17 08:00:00

      Lėktuvo keleiviai atiduoda visas viltis lėktuvo pilotui, tikėdamiesi, kad pilotas turi pakankamai patirties skraidyti. Bet ar pigių avia kompanijų, pavyzdžiui, Ryanair, pilotai yra mažiau apmokyti nei kitų? Pilotas paaiškino, kaip yra iš tikrųjų. 

      Skrydžiai gali kelti daug nerimo, ypač tiems keliautojams, kurie bijo skraidyti. Pilotai atlieka gyvybiškai svarbų vaidmenį, tad kyla klausimas, ar skirtingų avia kompanijų pilotai turi vienodus įgūdžius? Pilotas Patrick Smith į šį ir kitus klausimas atsako savo knygoje “Cockpit Confidential”. 

      Gera žinia, pasak, P. Smith, pigių oro linijų pilotai nėra mažiau gabūs nei standartinių. 

      “Visos oro linijos girsis, jog jų darbuotojai yra kažkokiu nenusakomu būdu geresni nei visi kiti, tačiau neteisinga teigti, kad tam tikro kalibro pilotai dirba tik tam tikro kalibro avialinijose”, - rašė P. Smith. 

      “Geriausios oro linijos turi didžiulį kiekį darbuotojų, kurie daugmaž yra vienodo lygio. Tad kiekvieno darbdavio stalą dengia šimtai, jei ne tūkstančiai, nuostabių gyvenimo aprašymų. Pilotai, neturintys talento, nėra ištremiami dirbti į pigias oro linijas. Vieta, kurioje jie atsidurs, priklauso nuo sėkmės ir laiko.”

      Keleiviai taip pat neturėtų jaudintis dėl regioninių pilotų kompetencijos, sakė P. Smith. 

      “Žurnaluose skelbiami rezultatai nebūtinai atspindi pilotų gebėjimą dirbti kebliose situacijose. Tam tikro piloto klaidų skaičių yra sunku įvertinti, o nelaimingų atsitikimų metraščiai patvirtina, jog mažai keleivių gabenančios oro linijos jų turės mažiau. Be to, visi pilotai privalo praeiti griežtus mokymus prieš skraidinant žmones.” 

      “Regioniniai pilotai paprastai taip pat turi nuostabius instruktorius ir turi praeiti mokymus, kad gautų diplomą.” 

      Knygoje P. Smith taip pat atskleidė situacijas, kuomet keleiviai turėtų nerimauti. 

      “Pakilimas yra kur kas svarbesnis etapas nei nusileidimas”, - paaiškino pilotas. “Čia lėktuvas bando atsiplėšti nuo žemės, tad jis toks stabilus kaip kad leidžiantis žemyn.” 

      “Paprastai keliautojai bijo nusileidimų, tačiau nepaisant gravitacijos dėsnių ir pagreičio, šis nerimas yra nepagrįstas. Jūs iš viso neturėtumėte jaudintis, bet jei labai norite, tuomet pakilimas yra pats tas metas - nuo įsibėgėjimo iki pakilimo ir pirmų 20s skrydžio.” 

      “Kalbant apie pilotus, jie labiausiai bijo dalykų, kurių negali kontroliuoti”, - prisipažino P. Smith. 

      “Mes kur kas mažiau bijome padaryti nedovanotinų klaidų nei suprasti, kad kažkas padarė klaidą arba patekome į situaciją, kurios išeitis nepriklauso nuo mūsų įgūdžių.” 

      “Mano sąrašas prasidėtų nuo ličio akumuliatorių užsidegimo, greitų sprogimų, variklių išsijungimo dėl patekusių paukščių, katastrofinių mechaninių gedimų bei susidūrimų”, - sakė pilotas. 

      Skaityti komentarus