°C
      2024 04 26 Penktadienis

      Seimo lankytojų centras griauna mitą: moksleiviams reikia ne tik planšečių ar mobiliųjų telefonų

      Nuotrauka: ELTA nuotr.

      2020-02-13 17:00:00

      Seimo lankytojų centre organizuojami ikimokyklinio amžiaus vaikams ir moksleiviams skirti edukaciniai užsiėmimai sulaukė didelio mokyklų bei darželių iš visos Lietuvos dėmesio. Artimiausią pusmetį vietos jau beveik visos užimtos, bet į kelias likusias dar ne vėlu registruotis.

      „Tie, kas nespės artimiausiu metu, gali rezervuoti vietas ateičiai, tereikia mūsų internetinėje registravimo sistemoje pasirinkti norimą laiką, – sako Lankytojų centro vedėjas Donatas Čečergis. – Džiugu matyti, kad šie užsiėmimai sulaukė tokio susidomėjimo. Dar prieš atverdami Lankytojų centro duris turėjome nenuginčijamą uždavinį didžiausią dėmesį skirti būtent jaunosios kartos edukacijai – supažindinant su Seimo veikla, parlamentarizmo istorija ir įstatymų leidybos procesu prisidėti prie pilietiškai atsakingų, savarankiškai ir kritiškai mąstančių jaunų žmonių ugdymo.“

      Įvairaus amžiaus vaikams skirtas edukacines programas parengė ilgametę patirtį turintys Seimo specialistai, bendradarbiaudami su mokytojais, Lietuvos istorijos mokytojų asociacija (LIMA).

      „Matome, kad tokios programos yra svarbios, jų kūrimas turi būti tikslingas. Užsiėmimų turinys skatina politinės kultūros puoselėjimą, padeda vaikams susiorientuoti politiniame gyvenime ar planuojant savo karjeros galimybes. Tai susiję ir su pilietiškumo programa, ir su XXI amžiaus istorija, ir su projektine veikla, suteikia galimybių dalyvauti susitikimuose su svarbiais žmonėmis, suvokti, kaip veikia profesionalūs debatai, diskusijos. Tokie renginiai reikšmingai prisideda prie efektyvaus jaunam žmogui reikalingų žinių bei įgūdžių perdavimo“, – įsitikinusi LIMA Tarybos pirmininkė Žaneta Vaškevičienė.

      Kiekvienai amžiaus grupei – skirtingi užsiėmimai

      Ikimokyklinio amžiaus (4–6 m.) vaikai kviečiami į užsiėmimą „O kas yra Seimas“, kuriame jie žaidimo forma supažindinami su Seimo darbu, Seimo narių pareigomis, gali patys, pasiskirstę vaidmenimis, „priimti įstatymą“. Pabaigoje – viktorina ir prizai.

      Pradinių klasių (7–10 m.) moksleiviams skirtas nuotaikingas ir dinamiškas užsiėmimas „Kaip gimsta įstatymas“. Jo metu vaikai sužino, kas yra politika, kas joje dalyvauja, kaip valdoma valstybė, ką veikia Seimo nariai. Per vaidmenų žaidimą vaikai gali dalyvauti priimant įstatymą, o įgytas žinias pasitikrinti viktorinoje.

      Interaktyvus edukacinis žaidimas „Kaip gimsta įstatymas“ yra pritaikytas ir kitoms amžiaus grupėms: 11–15 m. vaikams, t. y. 5–9 kl. mokiniams, ir 16–18 m. amžiaus jaunuoliams, t. y. 9–12 kl. mokiniams. „Šiam užsiėmimui reikalingas mokytojo įsitraukimas ir išankstinis pasirengimas – klasė pati pasirenka, kokį aktualų valstybės gyvenimo klausimą norėtų nagrinėti, ir jį apsvarsto pamokų metu. „Posėdyje Seime“ imituojamos 4 įstatymo priėmimo stadijos: įstatymo projekto pateikimas, svarstymas komitetuose, pagrindinė diskusija ir įstatymo priėmimas. Žaidimas vyksta pagal Seimo Statuto nuostatas – viskas kaip tikrame Seimo posėdyje“, – pasakoja Lankytojų centro edukacinių programų turinį kuruojanti vyresnioji patarėja Audronė Bielinienė.

      9–10 klasių moksleiviams yra skirtas edukacinių užsiėmimų ciklas „Aš esu pilietis“. Šie 1,5 val. trukmės užsiėmimai parengti remiantis ilgalaikiu pilietiškumo pagrindų mokymo planu ir vyksta pasidalijus grupelėmis, su moderatoriumi.

      „Jau dabar matome, kad vaikus, ypač mažesnius, labiausiai sudomina vaidmenų žaidimai, kai jie gali realiai „prisiliesti“ ir suvokti, kaip priimami įstatymai. Improvizuodami mažieji kartais tiek įsijaučia, kad net būna sunku nutraukti diskusijas. Tokie užsiėmimai moko argumentuoti, sužinoti daugybę naujų dalykų, susijusių su Seimo veikla, protokolu, diplomatiniu bendravimu, – sako Lankytojų centro vedėjas D. Čečergis. – Tad neretai atsisveikindami vaikai „prisipažįsta“, kad, pasirodo, priimti įstatymus ne toks jau lengvas darbas, kaip gali atrodyti iš šalies.“

      Daugiausia vaikų – iš regionų

      Lankytojų centro edukaciniai užsiėmimai sulaukia dėmesio iš visos Lietuvos mokyklų bei priešmokyklinio ugdymo įstaigų. Nors vieni aktyviausių – Vilnius ir Kaunas, visgi didesnioji dalis lankytojų atvyksta iš mažesnių miestų – Panevėžio, Raseinių, Alytaus, Varėnos, Utenos, Šiaulių ar Marijampolės.

      „Pastaruoju metu dažnai girdime nuomonių, kaip sudėtinga vaikus sudominti, esą jiems reikia tik planšečių ar mobiliųjų telefonų. Galime sugriauti šį mitą. Per įdomų pasakojimą, simuliacijas, žaidimą, galimybę realiai patirti tikrai pavyksta vaikus įtraukti. Tiesa, daugeliui jų vis dar stinga drąsos, komandinio darbo įgūdžių, bet būtent tai mes ir skatiname“, – sako D. Čečergis.

      Įspūdžiais pasidalijo edukaciniame užsiėmime ir ekskursijoje Seime dalyvavę Vilniaus statybininkų rengimo centro 10 klasės moksleiviai. Jų auklėtoja, pilietinio ugdymo mokytoja Inga Steckienė sakė, kad „labai įsirėžė į atmintį edukacinio užsiėmimo dalis, kai mokiniai vaidino aukšto rango užsienio pareigūnų susitikimą, na, o svarbiausia buvo apsilankymas Seimo salėje, kur moksleiviai įsijautė į tikrą Seimo posėdį. Jiems tai paliko didžiulį įspūdį. Man, kaip mokytojai, buvo labai malonu stebėti, kaip jie sugeba „perlipti per save“, drąsiai ir argumentuotai kalbėti.“

      Seimo lankytojų centre vaikų laukia ne viena staigmena. Be eksponuojamų parodų, atsirado galimybė nusifotografuoti ir atminimui turėti nuotrauką pasirinktame fone, taip pat dar geriau ir įdomiau susipažinti su Seimo nariais, naudojantis interaktyvia plenarinių posėdžių salę atspindinčia magnetų lenta.

      Norintys dalyvauti edukaciniuose užsiėmimuose kartu gali registruotis ir į ekskursiją Seime. Registracija vyksta adresu: www.lrs.lt/ekskursija

      Skaityti komentarus