Iš pradžių, naudojantis „chroma key“ techinka, buvo naudojami ne žalios, o mėlynos spalvos ekranai. Pirmą kartą tuo buvo pasinaudota 1940m. filme „Bagdado vagis“. Už geriausius specialiuosius efektus jų kūrėjas Larry Butler gavo „Oskaro“ apdovanojimą. Nuo tada dažniau naudota žalia spalva. Kodėl? Trumpas atsakymas skamba taip: žalieji ekranai yra žali, nes žmonės nėra žali. Tam, jog efektai veiktų tinkamai, fono spalva turi būti tokia, kuri kadre nėra naudojama niekur kitur, o žalia spalva yra visiškai nepanaši į normalų žmogaus odos toną. Žinoma, kai kurie nešioja žalius papuošalus, drabužius arba nusidažo žaliai plaukus, tačiau visus šiuos dalykus galima labai greitai pakeisti, o odos spalvos – ne.
Baltoje šviesoje yra visas spalvų spektras ir jeigu žmogus yra apšviečiamas būtent balta spalva, visos spalvos nuo mūsų odos atsispindi maždaug vienodai. Jeigu kurią nors spalvą atspindėtume labiau, nei kitas, atrodytumėme prisotintos spalvos. Esame pratę apibūdinti savo odą „odos“ spalvos žodžiais „ruda“, „rožinė“, „juoda“, „balta“ ar „geltona“, tačiau vertinant pagal spalvų spektrą mes esame oranžiniai.
Kas yra spalva?
Spalva yra vaizdinio jutimo bei suvokimo dalis. T.y. daiktai spalvų neturi, tačiau pagal tai, kokio ilgio atsispindėjusios bangos pasiekia mūsų akis, mes jiems priskiriame spalvas. Žmogaus akies tinklinėje yra trijų tipų spalvoms jautrių ląstelių. Kiekviena iš jų gali būti jautri tik vienai iš trijų spalvų: raudonai, žaliai ir mėlynai.
Tam, jog būtų galima pilnai apibūdinti spalvą, reikia naudoti tris duomenis. 1 – atspalvis, kuris gali būti raudonas, mėlynas, žalias ir bet kuri spalva tarp jų. 2 – įsotinimas, nurodantis atspalvio grynumą, 3 – intensyvumas, nurodantis blyškumą. Naudojantis šiais trimis matmenimis mes galime tiksliai apibūdinti spalvą, pvz.: ryški šviesiai mėlyna, blyški tamsiai raudona.
Žmonių odos spalva daugiausiai skiriasi intensyvumu, o atspalvis ir įsotinimas skiriasi nedaug. Pagrinde taip yra dėl to, jog mūsų visų poodis yra vienodos – raudonos – spalvos, o virš jo esantis epidermis veikia kaip neutralus optinis filtras. Jo spalvą nulemia melaninas ir kuo jo daugiau, tuo tamsesnis “filtras” susidaro virš mūsų poodžio. Tai galima įsivaizduoti kaip skirtingo tamsumo akinius nuo saulės uždėtus ant tos pačios spalvos odos. Kuo akiniai tamsesni – tuo oda atrodys tamsesnė, o nuėmus akinius spalva išlieka ta pati.
Kameros veikimas panašus į žmogaus akies
Dauguma kamerų veikia iš dalies kaip mūsų akys Ir turi tinklelį, sudarytą iš trijų jutiklių, kurie skiria raudoną, mėlyną ir žalią spalvas. Tačiau mes objektus matome kaip turinčius pilną spalvą, o kamera atskirai fiksuoja ryškumą (kairėje) ir atspalvį su įsisotinimu (viduryje), o vėliau juos sujungia į vieną (dešinėje).
Kaip veikia žalieji ekranai?
Angliškai atspalvis su įsisotinimu vadinamas “Chrominance”, o žaliojo ekrano efektai – “choma key”. Filmų apdorojimo metu, tam tikros programos atskiria būtent atspalvio ir įsisotinimo skirtumus, esančius kadre, todėl visi pikseliai, kurie patenka į norimą spalvos spektrą, gali būti pakeičiami norimais vaizdais. Šiuo atveju, naudojant nenatūralaus žalio atspalvio ekraną, visų tame kadre esantys žalios spalvos pikseliai labai lengvai pakeičiami. Tuo tarpu pikseliai, kurie rodo ne žalios spalvos vaizdus išlieka tokie patys.
Raudonos spalvos ekrano naudoti negalime, nes ši spalva per daug panaši į mūsų odos atspalvį. Tačiau kodėl nėra naudojamas mėlynasis ekranas? Mėlynasis ekranas veikia taip pat gerai, kaip ir žaliasis, todėl taip pat yra naudojamas. Ekrano spalva yra parenkama pagal aktorių aprangą ir scenoje naudojamus objektus bei apšvietimą. Pavyzdžiui filmuojant filmą “Supermenas” naudota žalia spalva, nes herojaus kostiumas turi daug mėlynos spalvos, o filme “Žvaigždžių karai” naudoti mėlynieji ekranai, nes daugelyje scenų naudoti žalios spalvos kostiumai. Vietoj žalios spalvos buvo naudota ryškiai rožinė, geltona ir net balta. Dažniau naudojami žalieji ekranai, nes šios spalvos yra daug lengviau išvengti – palaidinės, kelnės, džinsai ir aplinkiniai objektai dažniau būna mėlyni nei žali.
Skaityti komentarus