°C
      2019 12 07 Šeštadienis

      Elon Musk: „Brexit“ padėjo man apsispręsti dėl „Tesla“ elektromobilių gamyklos „Gigafactory“ steigimo ne Jungtinėje Karalystėje

      Nuotrauka: enterpreneur.com nuotr.

      2019-11-17 13:00:00

      Elektromobilių įkūrėjas ir verslininkas Elon‘as Musk‘as nusprendė savo naująją elektromobilių gamyklą steigti ne Anglijoje, o Vokietijoje. Pagrindinė priežastis – „Brexit“. Toks jo pasirinkimas sukėlė daug nerimo Boris‘ui Johnson‘ui, nes E. Musk‘as buvo jam pažadėjęs Anglijoje pradėti vykdyti pokyčius, susijusius su gamtos taršos mažinimu bei automobilių energijos taupymu.

      Ministras pirmininkas turėjo sakyti viešają kalbą elektromobilių gamykloje Vakarų Midlende, tačiau jo apsilankymą savo kalba užgožė ponas Musk‘as. Apdovanojimų ceremonijoje Vokietijoje verslininkas paskelbė: „Mes nusprendėme: „Tesla Gigafactory Europe“ bus pastatytas Berlyne“.

      Duodamas interviu žurnalui „Auto Express“, jis apkaltino Anglijoje vykstantį „Brexit‘ą“, kuris pasėjo netikrumą bei paskatino jį pakeisti savo planus ir statyti pagrindinę bazę ne Jungtinėje Karalystėje, nors taip jau buvo sutarta, bet Vokietijoje. „Dėl „Brexit“ pasidarė per daug rizikinga statyti „Gigafactory“ Jungtinėje Karalystėje“, - teigė p. Musk‘as, kalbėdamas apie naująjį „Tesla“ akumuliatorių ir elektrinių transporto priemonių gamyklą.

      Ponas Johnson‘as teigė, kad investuotojai yra pasirengę atskleisti veiklos plėtros planus Juntinėje Karalystėje, jei sandoris būtų sudarytas, tačiau čia iškyla dar viena problema, jog ,,Brexit‘as“ gali būti kliūtis ir kitoms užsienio šalims plėsti savo veiklą Jungtinėje Karalystėje.

      Norėdamas dar labiau paaštrinti situaciją, prieštaringai vertinamas vyriausiasis pagalbininkas Dominic‘as Cummings‘as buvo sučiuptas vilkėdamas „Open AI“ marškinėlius, kurie buvo pasiūti būtent pagal Silicio slėnio startuolio pono Musk‘o užsakymą. 


      Ponas Johnson‘as susiduria su vis didėjančia kritika dėl to, kad jis neįvykdė esminio teisinio įsipareigojimo, priimto paskutinėmis Theres‘os May valdymo dienomis, dėl grynosios anglies išskyrimo į aplinką sumažinimo iki 2050 m.

      Jis paskelbė apie planus finansuoti tyrimus, skirtus sukurti pirmąją pasaulyje branduolių sintezės gamyklą, tačiau dauguma ekspertų mano, kad šiam planui įgyvendinti reikės dar apie 30 metų. „Tories“ (konservatyvių pažiūrų partija) atstovai taip pat teigė, kad investuos 1 mlrd. svarų (1124 859393 eurai) į Jungtinės Karalystės elektromobilių pramonę, tačiau labai mažai tikėtina, kad tai galėtų padėti pasiekti išsikeltą tikslą iki 2050 m.

      Šiandien ponas Johnson‘as žadėjo panaudoti mokslą, inovacijas ir technologijas kovojant su klimato pokyčiais, paskatinti ekonomikos augimą ir sukurti  šalyje darbo vietas, kuriose būtų mokamas didelis atlyginimas. Jo tikslas - kreiptis į liberalų demokratų rinkėjus, kurių palaikymas yra reikalingas, norint laimėti „Commons“ daugumą ir atremti parlamento puolimą.


      Tom‘as Demb‘as, „Lib Dem Brexit“ atstovas, pasinaudojęs J. Cummings‘o susižavėjimu ponu Musku, teigė: „Pats verslininkas, dirbantis su „Cummings“, nusprendė neinvestuoti Jungtinėje Karalystėje dėl joje vykdomo „Brexit‘o“. „Šios situacijos visiškai neįmanoma suprasti. Tai visiškai griauna Johnson‘o ir Cummings‘o mintis apie „Brexit“ ir rodo, kad jų apgaulingi planai mums jau kainuoja gyvybiškai svarbias investicijas ir skurdina šalį“.

      Ponas Musk‘as „Twitter“ paskyroje rašė, kad naujojoje jo gamykloje „bus gaminamos baterijos, jėgainės ir transporto priemonės, pradedant nuo Y modelio“.

      Vokietijos valdžia ir automobilių pramonės lyderiai susitarė, jog „Tesla“ perpus padengs  dabartines Vokietijos vyriausybės  išlaidas elektrinėms transporto priemonėms, kurių vertė siekia 40 000 eurų.

      Parama bus suteikiama nuo 2020 m. pabaigos iki 2025 m. pabaigos, o vyriausybė ir pramonės įmonė taip pat sutarė iki 2022 m. pastatyti 50 000 viešai prieinamų elektromobilių įkrovimo stotelių visoje šalyje.

      Skaityti komentarus