°C
      2025 12 04 Ketvirtadienis

      Algimantas Rusteika: Visuomenės zombinimo metodai III dalis

      Nuotrauka: Algimanto Rusteikos asm. nuotr.

      Autorius: Algimanto Rusteikos Facebook įrašas
      2025-12-04 18:00:00

      Kokiais metodais veikia konservatnikų deep state, suformuotos manipuliuojant ir šantažuojant pavogtomis KGB bylomis ir jose esančiais kompromatais?  Kokiais būdais veikia juos ginančio LRT bei kitų užvaldytos žiniasklaidos šaltinių propagandistai? 
       


      „Mes nesiginčijame su savo priešais. Mes juos sunaikiname.“
      Iš Josefo Goebbelso nurodymų žiniasklaidai:
       (Rundfunkrede, 18.02.1943):
       

      Vokiečių mokslininkai, pabėgę į JAV nuo nacių, įdėjo didelį indėlį Į branduolinės bombos kūrimą. Po karo išvežti į JAV V-2 raketų kūrėjai praktiškai sukūrė pirmąsias JAV balistines raketas. JAV buvo nuodugniai nagrinėjama fašistinės totalitarinės propagandos patirtis.

      Buvo atrastas labai didelis Goebbelso padiktuotas dienoraštis. Jame išdėstyti jo propagandos principai. Leonardo Doobo 1950 m. straipsnyje jie išsamiai aprašomi iš Louiso Lochnerio (1948 m.) dienoraščio vertimo.

       Po išsamios Goebbelso tekstų analizės propagandos tyrinėtojai (tas pats Leonard W. Doob, 1950 m. ir kt.)  suformulavo pagrindinius principus manipuliuoti visuomenei. 

      1. Didžiojo melo principas:  Kuo didesnis ir drąsesnis melas, tuo lengviau žmonės juo patiki, ypač jei kartojamas nuolat.

      2. Nuolatinis kartojimas: Žinutė turi skambėti be pertraukų. Iš pradžių gali kilti pasipriešinimas, tačiau kartojimas palaipsniui sukuria “tiesos” įspūdį.

      3. Emocijų viršenybė prieš faktus:  Apeliavimas į baimę, pyktį, nacionalinį pasididžiavimą yra veiksmingesnis nei logika ar tikslūs duomenys.

      4. “Draugo” ir “priešo” dichotomija: Visuomenė skirstoma į aiškias grupes. Sukuriamas bendras priešas, kurio būtina nekęsti ir nepritariančius bausti.

      5. Supaprastinimas ir šablonai: Sudėtingos temos pateikiamos trumpomis, primityviomis frazėmis ir stereotipais, kad žmonės nebesigilintų.

      6. Informacijos kontrolė: Cenzūra ir vieninteliai “teisingi” informacijos šaltiniai. Kitaip manantieji laikomi išdavikais.

      7. Viena žinutė kiekvienai auditorijai: Propaganda pritaikoma konkrečioms grupėms, naudojant joms suprantamas baimes ar norus.

      8. Krizės ir grėsmės "naratyvo" palaikymas: Nuolat kartojamas pavojus iš išorės, kad visuomenė priimtų agresyvius vidinio režimo veiksmus.

      9. Nesustojantis atakos režimas: Kritikus reikia ne tik paneigti, bet ir diskredituoti, užpulti asmeniškai.

      Ši nacių "geroji praktika" buvo pritaikyta kuriant naująjį, globalistinį totalitarizmą. Pagal šiuos principus nesunku atpažinti ir laikinųjų Lietuvos teritorijos administratorių manipuliacijas šiandien. Goebbelso metodai kasdien atkartojami LRT "panoramose" ir "forumuose". 

      Tik šiuolaikiniuose informaciniuose ir propagandos karuose įrankiai tapo galingesni ir greitesni. Ne todėl, kad žmonės staiga pasikeitė, o dėl to, kad technologijos leidžia manipuliuoti masėmis beveik be pasipriešinimo. Žmogaus psichologija vis dar tokia pati. Tai reiškia, kad seni nacistiniai triukai veikia naujais pavidalais.

      Kas atsirado naujo?

      Algoritmų amplifikacija:  socialinių tinklų platformos automatiškai iškelia turinį, kuris kelia pyktį ar baimę. Dėl to keliskart padidėja propagandos pagreitis.

      Mikrotaikymas: Žinutės pritaikomos ne tik grupėms, bet ir konkrečiam žmogui. Tai leidžia įdiegti dar didesnę manipuliaciją nei bendra masinė propaganda.

      Botai ir koordinuotos kampanijos: Dirbtinai sukuriamas įspūdis, kad nuomonę palaiko “dauguma”.

      Informacinis triukšmas: Ne tik meluojama. Sukuriama tiek prieštaringos informacijos, kad žmogus nebežino kuo tikėti ir tiesiog nustoja bandyti suprasti.

      Ironija ir memai: Humoras paverčiamas ginklu. Kenkėjiškos visuomenei idėjos pateikiamos “juoko forma”, kad propaganda būtų lengviau įsisavinama..

      Deepfake ir sintetinė realybė: Technologijos leidžia sukurti įtikinamai netikrus įrodymus, o pasitikėjimas vaizdine informacija sugriūva.

      Šie nacistinės propagandos principai buvo suformuluoti tyrinėtojų, nagrinėjant fašistinės Vokietijos praktiką. O dabar paimkime tiesiogines Goebbelso ir jo propagandos ministerijos nuostatas, išardykime gabalais dabartinę Lietuvos protektorato propagandos praktiką ir pamatysime, kad ji 100 proc. atitinka Trečiojo Reicho principus, kurio autoriai ir vadovai buvo pakarti už nusikaltimus žmoniškumui.

      Paimkime Goebbels dienoraščius  (6000 puslapių) Joseph Goebbels: Tagebücher 1924–1945 Leidykla: K. G. Saur Verlag (istoriniai tomai), kuriuos galime rasti https://www.yadvashem.org.  Ir juose pateikiamas instrukcijas žiniasklaidai. Konkretizuokime mūsų situacijai ir pamatysime, kas yra Lietuvos "valdžia".

      (Goebbels, dienoraštis, 12.01.1942):

      „Propaganda turi apeliuoti į jausmus, ne į protą.“
      Tai kertinis dabartinės LT propagandos metodas – nekovoti dėl faktų, o dėl emocijų.

      2.  (Goebbels kalba, 1937):

      „Propaganda turi apsiriboti labai nedaugeliu punktų ir juos nuolat kartoti.“
      Žinutė turi būti paprasta ir kartojama be pertraukų - įsijunkit LRT ir pamatysit. Vienas priešas - vieni geri kovotojai - viena tiesa - vieni išdavikai - vienas vertinimas.

      3. Citata (dienoraštis, 14.03.1943):

      „Propaganda neturi viena kitai prieštarauti. Kiekviena dalis turi remti kitą.“
      Todėl LRT, Delfi, 15 min. ir kt. vertinimai ir nuostatos visada sako tą patį.

      4.  Citata (Goebbelso kalba „Sportpalast“, 1943):

      „Visuomenė mobilizuojama tik tada, kai žino, prieš ką ji turi kovoti.“
      Todėl nuolat kuriami priešai: vatnikai, penktoji kolona, „išdavikai“,  maršistai, patvoriniai, antivakseriai ir t.t.

      5.  Citata (Reichsministerium Propaganda nurodymas, 1934):

      „Propaganda turi apimti visą tautą ir visas gyvenimo sritis.“
      Siekis, kad propaganda būtų tokia viską apimanti, jog žmonės jos net nepastebėtų – ji turi tapti visuotiniu, kasdieniniu, visur esančiu fonu.

      6. Su priešu reikia ne diskutuoti, o sunaikinti jį informacine prasme.
      Citata (Rundfunkrede, 18.02.1943):

      „Mes nesiginčijame su savo priešais. Mes juos sunaikiname.“
      Diskreditavimas ir kitaip manančių apspjaudymas svarbesnis nei teisingi faktai ir argumentai -  LRT kasdienybė.

      7. Citata (dienoraštis, 29.01.1942):

      „Kiekviena propagandos kampanija turi būti pritaikyta skirtingoms grupėms taip, kad jos pačios ateitų prie mūsų.“

      Tai reiškia: kariams – baimė prieš rusus, moterims – baimė dėl šeimos, darbininkams –  baimė prarasti darbą ir pajamas šeimai išlaikyti ir t.t.

      8. Citata (dienoraštis, 8.07.1942):

      „Tauta mobilizuojama tik tada, kai jaučia nuolatinį pavojų.“
      Todėl propaganda nuolat, kas dieną ir kas naktį, iki absurdo ir beprotybės eskaluojant išorinių ir vidinių priešų grėsmę. Nuolatinė įtampa kuria paklusnumą.

      ____________________
       
      Didžiausia rizika dabar yra ne nacizmo atgimimas, o tai, kad panašūs metodai suskaldo visuomenę, sukuria paralelines realybes ir sunaikina gebėjimą priešintis civilizacinio susinaikinimo beprotybei.

       Jei visuomenė tampa emociškai valdoma ir nuolat išsigandusi, automatiškai atsiranda dar didesnė  erdvė totalitarizmui.

      Pabandykime, gal dar pavyks išugdyti emocinį imunitetą ir išmokti atpažinti, kada mus bando sukrėsti, išgąsdinti, supykdyti ir supriešinti. 

      Pastebėkime supaprastinimus, dirbtinį priešų kūrimą. Saugokime savo informacinę nepriklausomybę.

      Tai nėra tobula apsauga, bet pakankamai veiksminga, kad propaganda bent neįsigertų į kasdienį mąstymą.

      Skaityti komentarus