°C
      2024 04 26 Penktadienis

      Antanina Strumilienė: Valstybės pinigais apmokėtą reklamą "Financial Times" turės patikrinti ir VRK

      Nuotrauka: Minfo koliažas

      Autorius: Antanina Strumilienė
      2022-12-02 21:00:00

      Seimo narė Agnė Širinskienė kreipėsi į Vyriausiąją rinkimų komisiją su prašymu įvertinti, ar už valstybės pinigus užsakius reklaminę kampaniją "Financial Times" ir vėliau ją, nepažymėtą, savivaldos rinkimų kampanijos metu skleidžiamą visoje Lietuvoje, nebuvo pažeistos Lietuvos Respublikos rinkimų kodekso nuostatos, reguliuojančios rinkimų finansavimą bei politinę reklamą.

      Nupirktose publikacijose nušviečiama politikų, tame tarpe ir premjerės, konservatorių lyderės I. Šimonytės tariami pasiekimai bei proveržiai.

      Visa reklamos kampanija kainavo 56, 8 tūkst. eurų. Nors užsakovas teigia, kad buvo tikėtasi, jog publikacija "padės sudominti užsienio žurnalistus, verslininkus ar investuotojus", iš Lietuvoje buvusios reakcijos akivaizdu, kad publikacija pirmiaisiai orientuota į Lietuvos rinką ir turi kitą tikslą: savivaldos rinkimų laikotarpiu kurti TS - LKD, kaip partijos, dalyvaujančios rinkimuose, ir ją atstovaujančių lyderių įvaizdį.
      Kad užsakant reklamą siekta palankaus jos efekto Lietuvoje, rodo ir reakcijos, kuomet "Financial Times" publikacijomis džiūgaudami ėmė dalintis kiti valdančiųjų politikai bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės oficiali paskyra, kurioje net nepasivargina įspėti apie apmokėtą reklamą.


      Taip pat straipsniai apie politikų paminėjimą "Financial Times" plačiai pasirodė nacionalinėje žiniasklaidoje bei turėjo didelį atgarsį ne kokiu kitu, o būtent savivaldos rinkimų kampanijos metu.

      Politinio pobūdžio reklamos "Financial Times" užsakovas yra valstybei priklausanti viešoji įstaiga "Investuok Lietuvoje", kurios savininko teises įgyvendina
      Ekonomikos ir inovacijų ministerija.
      O minėtosios viešosios įstaigos valdybos narys yra Vaidas Navickas, ministrės pirmininkės I. Šimonytės patarėjas.
      Taigi, jis yra politinio pasitikėjimo valstybės tarnautojas, kurį su "Investuok Lietuvoje" apmokėtų publikacijų herojumi - Šimonyte - bei jos partija sieja ne bet koks, o asmeninio ir politinio pobūdžio pasitikėjimo ryšys. Taigi, savivaldos rinkimų laikotarpiu buvo pasinaudota administraciniais resursais: ne tik valstybei priklausančios VšĮ lėšomis, bet ir galimai - premjerės patarėjo įtaka.


      Kad premjerė nežinojo apie tokius reklamos viražus - kvaila manyti, nebent darytume prielaidą, kad su patarėju ji nesišneka ir jis jai neatsiskaito už darbus, nors yra jos asmeniniame pavaldume".
      Smagu Marijos žemėje.



      Vilnių apklojo sniegas. Jonas Balvočius vaikšto po sostinę, o sugrįžęs aprašo įspūdžius: "Tarsi rūkstančios žolės suktinė iš kaminų kyla dūmai. Pasimėgaudamas giliai giliai įtrauki svaiginantį dūmelį ir pakėlęs galvą iškvepi… aukštyn - į kosmosą. Sninga… Miestą nukloja sniego patalai. Pūpso baltos sniego pusnys, panašios į kokaino miltelių kalnus. Vilniečiai, lyg prisiuostę tų miltelių, eidami nevalytais šaligatviais griuvinėja ir tranko galvas į istorinį miesto grindinį. Rezultatas - sąlyčio su istorija gumbai, sutrenktos smegenys ir išsirinkta ne ta valdžia. Keldama verpetus Neris, skubėdama neša drumzlinus vandenis link Nemuno. Čiurlena kaip "čirkos" dozė iš švirkšto į veną.


      Virš Vilniaus krentant snaigėms, pilant lietui ar šviečiant saulei kabo vaivorykštė. Ir nesvarbu, kas Tau tarp kojų - atvykęs į sostinę tampi ŽMOGA.
      Ištroškusius meno kviečia MO muziejus. Ten, spoksodamas į krūvą karvės mėšlo, suvoksi Visatos begalybę. Vilnius - Europos G taškas. Vilniuje visiems pasistoja… piestu plaukai, gavus sąskaitas už elektrą, dujas ar šildymą. Gaila, kad miesto meras Šimašius niekaip negali rasti jam skirtojo G taško, nors trečiąkart vedė.
      Ieško žmogus… Stengiasi.
      Atvykite į Vilnių!"

      Skaityti komentarus