°C
      2024 04 27 Šeštadienis

      Baltijos šalys turi spartinti „Rail Baltica“ įgyvendinimą – premjerai

      Nuotrauka: D. Matulionis | BNS nuotr.

      Autorius: BNS informacija
      2019-08-23 18:21:00

      Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projektas turėtų būti įgyvendinamas sparčiau – dėl to penktadienį Rygoje sutarė trijų Baltijos valstybių premjerai. 

      „Buvo kalbėta apie „Rail Baltica“, kad mums reikia daryti viską, kad paskubintume įgyvendinimą, nes atsiliekame, projektas iki galo neparengtas ir turime labai rimtai kalbėtis su Europos Komisija, su geležinkelių bendrovėmis, tarpusavyje. Čia Estijos premjeras (Juris Ratas – BNS) sakė, kad reikia kiek galima paspartinti“, – BNS penktadienį sakė Vyriausybės vicekancleris Deividas Matulionis. 

      Pasak jo, taip pat svarbu, kad Europos Sąjungos finansavimas projektui išliktų toks pat. 

      „Na, ir reikia siekti, kad Europos Sąjungos įsipareigojimai išliktų naujoje finansinėje perspektyvoje tokie patys, kokie yra dabar ir tas kofinansavimo lygis išliktų (...) Dabar yra 80 proc. Europa ir 20 proc. nacionalinis (finansavimas – BNS). Mes norėtume išlaikyti tą patį lygį“, – kalbėjo D. Matulionis.

      Premjeras Saulius Skvernelis penktadienį Rygoje kartu su Estijos ir Latvijos vyriausybių vadovais mini Baltijos kelio 30-metį.

      2014-2020 metų finansinėje perspektyvoje Europos Sąjunga „Rail Baltica“ projektui skiria 85 proc. finansavimą.


      Bendra projekto vertė yra apie 5,788 mlrd. eurų, o vien Lietuvoje – apie 2,474 mlrd. eurų.

      Įgyvendinus „Rail Baltica“ geležinkelio projektą bus nutiesta 870 kilometrų ilgio greitaeigių keleivinių ir krovininių traukinių linija, sujungsianti Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą. Projektą ketinama baigti 2026 metais.

      Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.

      Skaityti komentarus