°C
      2021 05 09 Sekmadienis

      Jogos instruktorė G. Bernotaitė: „Judėjimas pirmyn ir teigiamos emocijas atveria duris naujiems siekiams, darbams bei idėjoms“

      Nuotrauka: Asmeninis archyvas

      2018-08-28 19:00:00

      Giedrė Bernotaitė sportuoti pradėjo būdama vos šešerių metų. Mergaitė iš pradžių išbandė sportinę gimnastiką, vėliau lankė plaukimą, lengvąją atletiką, tinklinį ir „Hip Hop“ šokius. Giedrė net pusantro mėnesio praleido Balyje, kur įgijo jogos mokytojos sertifikatą ir žiniomis dalijasi su savo mokiniais, vesdama šiuos užsiėmimus.

      Jogos atradimas ir šio užsiėmimo teikiama nauda 

      G.Bernotaitė Lietuvos sveikatos mokslų universitete įgijusi visuomenės sveikatos magistro laipsnį dar labiau pradėjo domėtis visuomenės sveikatos problemomis. „Ieškojau būdų, kurie padėtų žmonėms atsikratyti streso, sutelkti mintis. Pradėjau gilinti jogos žinias, domėtis fiziologijos, anatomijos paslaptimis. Lankiausi įvairiuose seminaruose, mokymuose, o gimus norui dalintis savo patirtimi su kitais, pradėjau vesti jogos užsiėmimus“,- atskleidė jogos instruktorė.

      G.Bernotaitė džiaugiasi, kad jogos treniruotės Lietuvoje sparčiai populiarėja, tačiau visuomenėje vis dar egzistuoja klaidingas požiūris. „Nors joga susijusi su dvasiniu tobulėjimu, savęs pažinimu,  tačiau Lietuvoje mes ją pateikiame kaip bendrą kūno stiprinimo treniruotę, apimančią įvairius elementus. Dėl šios priežasties dažnai sklando mitai, kad joga tai tik kvėpavimo arba meditacijos treniruotė.  Indonezijoje supratau ir pajaučiau, kad kvėpuoti atliekant asanas – būtina. Tik tokiu būdu galime pasiekti rezultatą ir efektą“,- teigė moteris.

      Pasak jogos instruktorės, šio užsiėmimo nauda žmogui – labai didelė, ji veikia ne tik fizinį kūną, bet ir protą bei dvasią. „Joga yra ta fizinio aktyvumo rūšis, kurios metu žmogus pats jaučia savo kūną. Treniruotės yra pritaikomos tiek pradedantiesiems, tiek jau pažengusiems. Šiandienis gyvenimas pilnas įtampos ir streso. Kasdien atliekami pratimai garantuoja gerą savijautą, padeda išlaikyti ramų protą, gerėja miego kokybė, atsiranda daugiau energijos. Taip pat tai padeda sustiprinti fizinį kūną, lavinti raumenyną, gerinti lankstumą ir pusiausvyrą. Jogos praktikos metu mokomės susikoncentruoti į esamą akimirką, negalvoti, kas įvyks rytoj ir kas buvo vakar. Vienas iš tikslų – išmokti „išjungti smegenis”, kurios  apkrautos nereikalinga informacija ir mintis, kurios tik trikdo protą. Galutinis rezultatas yra geresnė protinė savijauta, emocinis stabilumas ir  gera fizinio kūno savijauta“,- užsiėmimo teikiamais privalumais neabejojo G.Bernotaitė.

      Jogos kryptys ir žmonių sugalvoti mitai

      Joga – mokslas apie gyvenimą ir patį save. Visų  jogos rūšių  esmė panaši  – palaipsniui atskleisti žmogaus savybes, kurios leidžia suprasti ir pajusti žmogaus būties prasmę. Yra nemažai jogos mokslo krypčių ir šakų: Hatha Joga, Vinjasa Joga, Aštanga Joga, Aijengar Joga, Kundalini Joga, Bikram Joga, Kripalu Joga, Šivananda Joga, Vinijoga, Raja Joga, Mantra Joga, Purna Joga, Bhakti Joga, Jnana Joga, Karma Joga. Šios įvairovės dėka kiekvienas žmogus gali jas pasirinkti pagal individualius poreikius. „Viskas priklauso nuo asmenybės tipo, gyvensenos, amžiaus, gyvenimo tempo ir kitų aplinkybių. Kiekvienas atėjęs turėtų išsikelti sau tikslą. Pati praktikuoju ir vedu Hatha jogos užsiėmimus. Klasikinės „Hatha“ jogos treniruotės pradedamos kvėpavimo praktika (pranayama), kuri pažadina protą, kūną, vėliau seka fiziniai pratimai (asanos), o praktika pabaigiama šavasana – visišku atsipalaidavimu“,- detales atskleidė G.Bernotaitė.  

      Jogos instruktorė išskyrė du pagrindinius mitus, su kuriais dažniausiai tenka susidurti. „Dažniausiai žmonės galvoja, kad šis užsiėmimas skirtas tik lankstiems ar gerą sąnarių paslankumą turintiems žmonėms. Visas fizines ypatybes galima išlavinti. Esu girdėjusi, kad praktikuojant jogą privalai būti vegetaras ar veganas. Tuo užsiimdamas pradedi labiau jausti, kaip nori maitintis, kad kūnas būtų sveikas, neužterštas, tačiau mėsą valgyti tikrai galima, jei to reikalauja kūnas“,- atskleidė sveikos gyvensenos entuziastė.  

      Organizuojami renginiai, D.Motiejūno vizitas ir sveikos gyvensenos svarba

      G.Bernotaitė kartu su savo bendraminčiais, kolegomis organizuoja bėgimo renginius, pėsčiųjų žygius, masines treniruotes ir stovyklas. O šiuo metu koordinuoja S.Dariaus ir S.Girėno sporto centro organizuojamą projektą „Kaunas sportuoja“. „Vasaros metu organizuojame net 11 nemokamų treniruočių, nuo tradicinių, funkcinių iki naujų, patrauklių golfo ir riedėjimo užsiėmimų. Kauniečiai lanko ir džiaugiasi šia iniciatyva. Stengiamės, kad tai miestui padėtų sukurti pridėtinę vertę skatinant sveikesnės visuomenės formavimą“,- pripažino G.Bernotaitė.  

      Šios iniciatyvos rengtoje vaikų vasaros poilsio stovykloje „5 sporto dienos” apsilankė ir žymus Lietuvos krepšininkas Donatas Motiejūnas. „Jis papasakojo apie savo karjerą, kiek darbo ir pastangų reikia įdėti, jei nori kažką pasiekti. Žinoma, vaikams buvo didelis įspūdis ir motyvacija. Donatas džiaugėsi, kad žmonės gali pasirinkti įvairias fizines veiklas“,- teigė projekto koordinatorė.

      Pasak G.Bernotaitės, žmogus rūpintis savimi privalo visą gyvenimą. „Reguliaraus fizinio krūvio nauda sveikatai yra didelė, jo metu išsiskiriantys endorfinai kovoja su pasyvumu ir prasta nuotaika. Reikia laikytis rėžimo, kasdien judėti, mankštintis. Valgyti kokybišką visavertį maistą - kuo mažiau saldžių ir keptų gaminių, rūkytų mėsos produktų, gazuotų gėrimų, riboti alkoholio vartojimą, o į savo mitybos racioną įnešti įvairovės – išbandyti naujus produktus, eksperimentuoti su naujais receptais“,- patarimais dalijosi sveikos gyvensenos mokytoja.

      Pozityvios mintys ir išraiškos padeda judėti į priekį. „Reikia niekada nepasiduoti, visada tikėti ir pasitikėti, disciplinuoti save. Judėjimas pirmyn ir teigiamos emocijos atveria duris naujiems siekiams, darbams bei idėjoms. Pati įsitikinau, kad gyvenimas pilnas staigmenų, bet tai yra mokykla, o kartu ir dovana, kurią linkiu, kad kiekvienas priimtų maksimaliai“,- pripažino G.Bernotaitė.

      Rugsėjo 1-ąją dieną Kaune, S.Dariaus ir S.Girėno stadione, vyks nemokamų treniruočių diena „Sporto iššūkis. Vasara 2018”. Jų metų jogos užsiėmimus ves ir G.Bernotaitė. 

      Skaityti komentarus