°C
      2020 06 03 Trečiadienis

      Keli būdai, kurie padės Jums suvaldyti baimę ir nerimą šiuo sudėtingu laikotarpiu

      Nuotrauka: Pixabay nuotr.

      2020-04-20 08:00:00

      Šiuo gana sudėtingu laikotarpiu nieko neturėtų stebinti reiškinys, kad vis daugiau žmonių susiduria su baime ir nerimu.

      Tie, kurie labai stipriai domisi visa žiniasklaidoje pateikiama informacija tikėtina, kad kartu pradeda bijoti visko, kas yra aplink juos ar jų artimuosius. Tie žmonės labai greitai įsigyvena į šią problemą  ir dėl to pradeda nerimauti dėl visko, kas vyjsta jų gyvenime. Tie, kurie mąsto apsvarstydami įvairias alternatyvas, kaip būtų galima pažvelgti į šią situaciją, baimė ir nerimas greičiausiai yra susiję su tuo, kokių drastiškų priemonių jiems gali tekti imtis, kad įveikti užklupusį nerimą.




      Nepriklausomai nuo to, į kurią žmonių grupę patenkate ar manote esantis vienas tokių, reikėtų sutelkti dėmesį į praktines priemones, kurias galime naudoti visi tam, kad būtų galima lengviau valdyti savo baimę ir nerimą. Ne tik padėti protiškai ir emociškai, tačiau suteikti galimybę kritiškiau pažvelgti į dabartinę situaciją ir sužinoti tiesą be baimės ar nerimo, kuris neretai gali mus suklaidinti. Juk, kaip sakoma – baimės akys didelės.

      Teisingas kvėpavimas gali pakeisti Jūsų smegenyse esančių baimės centrų veikimą

      Ši kvėpavimo technika yra skirta būtent baimei valdyti. Ja dalijasi doktorantė Joan Borysenko, kurią ji naudojo filmuodama dokumentinį filmą HEAL. Jos aprašyta technika yra skirta nuraminti centrinę nervų sistemą ir padėti išlaisvinti neuromediatorius, kuris tiesiogiai keičia ir teigiamai veikia smegenų baimės centrų veikimą.


      Šią techniką reikėtų naudoti bent keletą savaičių tam, kad išmokti išvengti baimės tuo metu, kaip jaučiame ją jau esant arti ir kad tai galėtų tapti įprasta kasdienės meditacijos praktika. Tai yra be galo naudinga, ypač jeigu šią kvėpavimo meditaciją galite atlikti gryname lauko ore, tačiau jeigu tokios galimybės neturite, puikiausiai galite ją atlikti ir patalpoje.

      Savo jaučiamą nerimą „užpulkite“ geromis arba teigiamomis emocijomis, dėkokite gyvenimui už turimus dalykus

      Idėja panaudoti teigiamas emocijas bet kokioje srityje gali skambėti kaip „pūkuotas“ ar „gana keistas“ būdas susidoroti su tokiu baisiu dalyku kaip baimė ar nerimas. Bet kai asmuo kenčia nuo sunkaus nerimo, galima nuoširdžiai ir atvirai pasakyti, kad būtent gerų emocijų raiška yra vienas tų galingų įrankių, kuriuos naudojant galima sėkmingai įveikti savo nerimą, nepaisant to, kad galbūt jis jaučiamas dėl visai nereikšmingų dalykų.

      Idėja yra ta, kad kiekvieną kartą, kai jaučiate artėjant nerimo ar panikos priepuolį, nedelskite ir tą pačią sekundę pats sau išvardinkite kuo daugiau dalykų, dėl ko džiaugiatės gyvenime ir už ką esate dėkingas. Iš pradžių tai gali pasirodyti kaip labai sunki užduotis, o Jūsų protas Jums sakys, kad sugalvoti daug įvairiausių žodžių yra neįmanomą, tačiau juk giliai viduje, savo širdyje mes visi kažkuo džiaugiamės gyvenime ir visada turime už ką padėkoti. Nesvarbu, kad ir už saulės šviesą.



      Leiskite sau mąstyti kuo plačiau (pavyzdžiui, dėkokite už tai, kad turite stogą virš galvos) ar turėkite konkrečią padėką (pavyzdžiui, esu dėkingas už tai, kad mano šuo visada pasitinka mane su tokia meile ir džiaugsmu). O tada tiesiog vardinkite sau tiek daug dalykų, kiek tik galite sugalvoti. Labai svarbu – nestabdykite savęs.

      Šią paprastą techniką tokia galinga paverčia ne tik tai, kad ji aktyviai padeda prisiminti apie Jūsų gyvenime egzistuojančius teigiamus dalykus, tačiau tai yra ir užduotis Jūsų protui sugalvoti kuo daugaiu įvairių žodžių. Būtent šis mąstymas apie teigiamus dalykus padeda Jūsų protui pailsėti nuo to, kas nuolat kelia baimę ir nerimą, taip pat padeda atsikratyti įvairių įsitikinimų, prie kurių galbūt esate labai „prisirišęs“. Taigi, naudodami šią kvėpavimo techniką išvalysite vidų nuo neigiamų emocijų ir padėsite sau sukurti harmoniją savo sieloje.

      Skaityti komentarus