°C
      2020 11 29 Sekmadienis

      Nuovargis - kaip sau padėti?

      Nuotrauka: Pixabay nuotr.

      2019-11-24 15:00:00

      Artėjant vis šaltesniems orams, dažną iš mūsų gali ir apima nepaaiškinamas nuovargis. Rodos, ir gerai išsimiegame, ir pavalgome, o ir nuotaika nebloga, bet kodėl jaučiamės vis labiau ir labiau pavargę? O ir kasdienius darbelius sunkoka prisiversti padaryti. 

      Nuovargiui įtakos gali turėti ir per visą dieną patirtas stresas – ar darbe, ar namuose, ar laisvalaikio metu. Stresą patiria tikrai kone visi, skirtumas tik tas, kaip su tuo stresu elgiamasi. Vienas tampa ypač piktas, kitas išvis nesukalbamas, trečias – užgniaužia visas emocijas... Tad būtina, vienaip ar kitaip tą stresą pažaboti/sutramdyti. Aišku, streso metu išsiskyręs adrenalinas gali veikti ir teigiamai – daugiau padaroma darbų, lengviau susidorojama su pavestomis užduotimis, o ir sprendimai, atrodo, priimami logiški ir objektyvūs... Bet per daug adrenalino irgi nėra gerai... Žmogus tampa tarsi „prisuktas robotukas“ – viską daro staigiais judesiais, įsitempęs, gal net ir išsigandęs. Mat mintyse tik ir galvoja, kaip viską geriau ir greičiau atlikti... kad tik spėčiau į visus „terminus“ – laiku parašyti ataskaitą, aplankyti sergantį draugą, nusipirkti naują kostiumėlį dalykiniam darbo susitikimui, suplanuoti kelionę į užsienį, o kur dar visi buities darbai... Ech, net galva lengvai sukasi nuo šitiekos veiklos. O vakare, kažkas, rodos, atima visas jėgas; žmogus jaučiasi tarsi visiškai „išsunkta citrina“... na ir palyginimas... Betgi iš tiesų – tokį aktyvų gyvenimą gal ir ne kiekvienam gyvent... Reiktų kažką keisti. Nes nuovargis bus ne paprastas nuovargis, o visiškas išsekimas ir nebūtinai tik nervinis, - pats organizmas gali išsekti, o tada be medikų nebus apsieita.

      Nuovargio metu galbūt padėtų vėsus dušas, nuoširdus ir atviras pokalbis su artimu žmogumi? O gal tereikia išeiti laukan ir lengvai „prasibėgti“ krosą? Būdų numalšinti ir išguiti nuovargį – daug; kiekvieną gelbsti vis kiti dalykai. Tereikia atrasti sau priimtiną, malonų ir suteikiantį naujų jėgų.

      Maistas nuovargį taip pat skatina... Rodos, tik nekaltas pyragėlis, bet, žiūrėk, - vienas antras ir... visi pyragėliai tiesiog godžiai sušlamšti... o tada telieka tik prigulti ant sofos... Išvada: persivalgymas, apsunkimas ir... nuovargis!!!  Vertėtų įvairius pyragėlius, sausainėlius ir kitus saldėsius pakeisti bent jau vaisiais... Tada bus ilgiau jaučiamas energijos antplūdis, o ne tas toks nelaukiamas ir sekinantis nuovargis...

      Svarbu stiprinti ir patį imunitetą – kaip įmanoma sveikiau maitintis, gerti daugiau skysčių, gerai išsimiegoti, padaryti bent jau tą paprastą rytinę mankštą ar pabėgioti lauke...

      Nesvarbu – pavasaris ar ruduo – nuovargis nesirenka metų laiko. Rūpintis savimi reikia ir būtina visada!

      Skaityti komentarus

      Dekoju 2019 26 11 12:53

      Dekoju uz si paprastuma, kurio taip reikia. Kartais taip giliai isigvildename, kad negirdime elementariu dalyku. Aciu, Simona.

      0
      0
      Atsakyti

      Komentuoti gali tik registruoti vartotojai