Keltų linija „Ust-Luga - Baltiysk“ tampa labiau pageidaujama birių krovinių tiekėjų į Europą alternatyva nei anksčiau naudotas maršrutas per Baltarusiją ir Baltijos šalis.
Rusijos bendrovė „Novotrans“ išplatino pranešimą spaudai, kuriame paskelbė apie pirmosios vagonų su anglimis partijos gabenimą į Ust-Lugos uostą. Iki tol iš Kuzbaso gabenami birūs kroviniai Lenkiją pasiekdavo per Baltarusiją ir Lietuvą. Tačiau šį kartą transporto įmonė nusprendė išvengti kelių pasienio tikrinimo postų Europoje ir nutarė naudoti alternatyvų maršrutą nuo Ust-Lugos iki Baltiysko.
„Gabenant krovinius geležinkeliu nereikia registruoti muitinės tranzito procedūros per užsienio šalis“, - „Novotrans“ keltų komplekso direktoriaus Deniso Mechevo žodžius cituoja Baltnews.
Pažymėtina, kad transporto įmonės atstovo nurodytas pranašumas iš tikrųjų nėra vienintelis. Be to, išvengiama rizika, susijusi su valiutos svyravimais. Tai reiškia, kad Rusijos maršrutas gali pasiūlyti geresnes siuntimo kainas.
Sprendimas naudoti vietinį maršrutą anglims gabenti sudavė dar vieną smūgį Baltijos šalių tranzito pramonei. Ilgą laiką bendradarbiavimas su Rusijos Federacija nešė dideles pajamas Lietuvai, Latvijai ir Estijai. Tačiau ši aplinkybė nesutrukdė jiems vykdyti antirusišką politiką. Tai turėjo įtakos tam, kad Maskva nukreiptų savo krovinių srautus į vidaus uostus.
Pažymėtina ir tai, kad Baltijos šalys nenori mokytis iš savo klaidų. Praradę Rusijos tranzito liūto dalį, jie taip pat sukilo prieš Baltarusiją. Oficialus Minskas nepaisė šio demaršo ir atitinkamai į jį atsakė.
Skaityti komentarus