°C
      2020 08 13 Ketvirtadienis

      Aurimas Guoga: Politinis vartojimas

      Nuotrauka: Asmeninis archyvas

      Autorius: Aurimo Guogos Facebook įrašas
      2020-07-16 15:00:00

      Dabar pirkėjas turi nesibaigiantį pasirinkimą, todėl gamintojams tenka kaip reikiant pasistengti įgyti vartotojų palankumą. Tai klasikinė verslo tiesa, kuri padėdavo sukurti stabilų verslą ne vienai verslininkų kartai.

      Bet mūsų laikai nėra normalūs. Leftistinė išmintis pasiekė ir verslo magnatų galvas, todėl neretai šiems kyla pagundų paaiškinti savo pirkėjams kokie tie netobuli ir kaip jų pakili bendrovė bjaurisi savo netikusiais klientais.

      Garsiausias atvejis pasaulyje - Gilette paauklėjantis klipas, kad vyriškumas yra toksiškas dalykas ir kad būti priimtinu vyru reiškia nustoti priekabiauti prie moterų. Klipo mintis ta, kad vyriški vyrai priekabiauja prie moterų, jas niekina ir kad atėjo laikas atsikratyti tokios vyriškumo sampratos.

      Klipo atsiradimo istorija taip pat verta dėmesio. Pasirodo, Gilette nusisamdė verslo vadybos studijų absolventes, kurios universitete mokėsi ne tiek vadybos kiek genderio. Todėl išėjusios iš genderio studijų ir patekusios į Gilette rinkodaros kalvę jos ir sukūrė tokią reklamą.

      Rezultatą manau numanote. Grandiozinis pasipiktinimas visuomenėje, daugybė garsių žmonių pakvietė boikotuoti Gilette gaminius. Per vieną ketvirtį Gilette prarado 7,4mlrd. dol.

      Tačiau Gilette pamoka nesustabdė nuo panašaus susideginimo ir eilės kitų garsių bendrovių. Pamenu Nike atvejį, kai šie paplojo juodaodžiui amerikietiško futbolo žaidėjui kad šis viešai paniekino Amerikos himną. Būta ir kitų, tik dabar neatsimenu. Tokiu būdu savo reputaciją sudegino ir gausybė Holivudo žvaigždžių. Visas tas leftstinio teisuoliškumo demonstravimas atnešė bendrovėms tokių didelių nuostolių, kad paplito skambus posakis: mesies į leftizmą - sužlugsi (go woke, get broke).

      Tuo tarpu pastaruoju laiku ėmė formuotis ir priešinga tendencija - vartotojai perka iš tų, kuriuos užpuola įniršę leftistai. Žemiau rasite pasakojimą apie Goya Foods, kurių vadovas šiltai atsiliepė apie D.Trumpą. Visokie nuokvakos puolė raginti iš jų daugiau nieko nebepirkti. Tada amerikiečiai prisiminė, kad jie turi teisę balsuoti pinigine. Vienas po kito interneto tinklaraštininkai paragino pirkti Goya Foods gaminius, bendrovę savo Tviteryje paminėjo ir pats D. Trumpas. Rezultatas - akimirksniu bene dešimt kartų išaugusi jų gaminių paklausa.

      Taigi vartojimas tampa politinis. Liberalai turės savo prekės ženklus, konservatyvieji savo. Liberalų nelaimei, jų vartotojas jaunas ir prasiskolinęs, neretai gyvenantis pas tėvus požeminiame aukšte. Tikrieji pinigai pas konservatyviuosius, vakarietiškos civilizacijos puoselėtojus.

      Kol kas šios tendencijos Lietuvoje neįsibėgėjo, tačiau galiu paminėti, kad mūsų šalyje prieš šeimos vertybes viešai pasisakė Telia, Švyturys ir Coca Cola. Jų padaliniai Lietuvoje pareiškė, kad remia žydras eitynes ir kovoja už lytinių orientacijų sulyginimą. Atkreipsiu dėmesį, kad visi šie pareiškė, kad tuos dalykus remia ne konkrečiai keli minėtų bendrovių vadovai, o pačios bendrovės. Taigi jie plaikstosi ir visų ten dirbančių vardu.

      Todėl šiuos gamintojus apeinu ir rekomenduoju taip daryti visiems neabejingiems sąžinės laisvei.

      Skaityti komentarus