°C
      2019 10 19 Šeštadienis

      Pratimai, kurie padės jums išvalyti galvą nuo pašalinių minčių ir atsipalaiduoti

      Nuotrauka: Pixabay nuotr.

      2019-09-19 08:00:00

      Tai skamba taip paprastai, tačiau gali tapti sudėtinga užduotimi. Ar kada nors teko pajusti, ką reiškia galva be pašalinių minčių?

      Tam tikri sąmoningumo pratimai padės atsikratyti visų pašalinių minčių. Juos galima atlikti tiek namuose, tiek viešoje erdvėje, tačiau, žinoma,žmonių apsuptyje tai kur kas sudėtingiau. 

      Atsisėskite ir apsižvalgykite aplink. Kokia aplinka jus supa, kokie žmonės, garsai, kvapai… viskas? Bandykite tik stebėti. Nesistenkite klasifikuoti, kategorizuoti ar kitaip teisti aplinkos. 

      Kai tik mintys galvoje ims analizuoti, kaip atrodo žmonės, ką jie vilki, kokios jų šukuosenos ar kitaip juos apšnekėti, priminkite sau, jog dabar tik stebite aplinką ir grąžinkite dėmesį ten, kur jis buvo prieš tai. Kai sąmonė bandys nuspręsti, ar pastatai, esantys aplink jus, yra gražūs ar ne, sugrąžinkite dėmesį. Net jei sąmonė bandys prisiminti, pavyzdžiui, medžio ar mašinos pavadinimą, grąžinkite ją į stebėjimo būseną.

      Kai stebite medį stenkitės negalvoti taip: gerai, štai čia medis, ant jo  šakų auga lapai. Jis žalias ir rudas ir yra šiek tiek pakrypęs į šoną. O ant medžio šakos tupi voverė. Ji ką tik nušuoliavo nuo vienos medžio šakos ant kitos! O ne, voverė vos nenukrito, patrakėlė voverė!” Vietoje to tiesiog žvelkite į medį ir matykite kažką, kas tiesiog ten stovi. 

      Tai leidžia mums sutelkti dėmesį ir gyventi šia minute. Tai atskleidžia visą sąmonės tėkmę, visus pasakojimus, kuriuos ji nori mums papasakoti ir ego įtaką kiekvienam mūsų gyvenimo momentui. Šis pratimas labai atpalaiduoja, nes paprastai mes nesame įpratę tiesiog stebėti. 

      Dažniausiai mes kažkur skubame ar laukiame, arba įdėmiai stebime. Mes neskiriame pakankamai laiko aplinkai skenuoti, pajusti, nieko nesmerkiant. Šioje būsenoje slepiasi ramybė ir laisvė - už visų baimių, nerimo ir emocijų.

      Kitas pratimas

      Yra kitas pratimas. Galbūt esate pastebėję, jog būnant ramioje aplinkoje, kur nėra nė vieno žmogaus ir niekas nejuda, vis tiek jaučiatės išsiblaškę? Pabandykite iškelti galvą į viršų ir vietoje to, kad eitumėte nuleidę galvą ir stebėtumėte savo žingsnius, sutelkti dėmesį į kvėpavimą. Vėliau atraskite jums labiausiai tinkamą ėjimo tempą ir skenuokite aplinką kaip prieš tai minėtame pratime.

      Visos pašalinės mintys dingsta. Šiek tiek greitesnio ėjimo, pakeltos galvos ir kvėpavimo kombinacija – nuostabus būdas, kuris padės išvalyti galvą nuo pašalinių minčių. 

      Gali pasirodyti, kad tai per daug paprasta, kad būtų  tiesa, tačiau pabandykite - tai tikrai veikia!

      Skaityti komentarus