°C
      2020 03 29 Sekmadienis

      5 stebinantys žaliosios dietos privalumai

      Nuotrauka: Pixabay nuotr.

      2020-03-12 08:00:00

      Yra gerai žinoma, kad maitinimasis augaliniu maistu suteikia naudos daugeliui dalykų. Ypač naudinga tai yra siekiant sumažinti klimato kaitą, o taip pat yra išsaugomos gyvūnų gyvybės. Nepaisant to, kad mokslas yra labai išsivystęs, vis dar kyla klausimų, ar tai yra naudinga žmogaus sveikatai.

      Pavyzdžiui, jau seniai žinoma, kad dieta paremta augalinio maisto, tokio kaip vaisiai, daržovės, nesmulkinti grūdai, pupelės, riešutai ar sėklos vartojimu, žymiai sumažina širdies ligų, 2 tipo diabeto, nutukimo ir tam tikrų vėžio formų riziką. Tiesą sakant, mažai riebalų turinti žalioji dieta yra vienintelė, kuri buvo moksliškai įrodyta kaip galinti panaikinti koronarinių arterijų susirgimus. Taip pat buvo pastebėta, kad ši dieta gali padėti išgydyti 2 tipo cukrinį diabetą, leidžia veiksmingai ir stabiliai mesti svorį nekontroliuojant suvalgomo maisto porcijų ar mankštos bei sustabdo ankstyvos stadijos prostatos vėžio vystymąsi.

      Toliau pateikiame penkis augalinės dietos privalumus, kurie jus gali nustebinti:

      1. Gerina psichinę sveikatą ir savijautą

      Dietos pasirinkimas gali turėti didelę įtaką Jūsų nuotaikai ir psichinei sveikatai ir tam yra labai svarbi priežastis. Dieta yra susijusi su mūsų žarnyno bakterijų, kurios gamina daugelį hormonų, aktyvavimą smegenyse. Žarnyno bakterijos „gyvena“ ir maitinasi skaidulomis, kurių yra tik augaliniuose maisto produktuose. Taigi nenuostabu, kad augalinė dieta gali būti naudinga psichinei sveikatai.

      JAV vienoje didelėje draudimo kompanijoje buvo atliktas tyrimas. Tyrime dalyviams, kurie turėjo antsvorio ar sirgusiems 2 tipo diabetu, buvo paskirta mažai riebalų turinti veganų dieta arba paprašyta tęsti įprastą dietą 18 savaičių. Rezultatai atskleidė reikšmingą veganų dietos pacientų psichinės sveikatos, gerovės ir darbo produktyvumo pagerėjimą, taip pat mažesnį depresijos ir nerimo lygį.

      2. Padeda sumažinti artrito keliamus skausmus

      Osteoartritas - tai skausmingas sąnarių kremzlių skilimas, kuris yra neišvengiama senėjimo pasekmė. Tai yra negrįžtamas procesas, tačiau gali būti suvaldomas, skiriant vaistus nuo skausmo, o kartais ir operaciją.

      Taigi, kuo augalinė dieta galėtų būti naudinga siekiant sumažinti sąnarių skausmą? Vienas tyrimas, kuriuo buvo siekiama nustatyti dietos poveikį parodė, kad maitinantis „žaliai“ žymiai pagerėja osteoartritu sergančių žmonių savijauta. Viena to priežasčių galėtų būti augaliniuose maisto produktuose esantys mikroelementai, kurie turi priešuždegiminių savybių, nes būtent uždegimas yra pagrindinė artrito skausmo priežastis. Maitinimasis mėsos produktais turi priešingą poveikį ir padidina uždegimo atsiradimo tikimybę organizme.

      3. Moterims padeda sumažinti skausmą menstruacijų metu

      Jei augalinė dieta gali sumažinti artrito skausmą, tai ar galėtų padėti sumažinti ir kitų organizmo vietų skausmą? Kai kurie tyrimai rodo, kad tai gali padėti moterims esant skausmingoms mėnesinėms.

      Buvo atliktas tyrimas, kurio metu moterys dviejų mesntruacinių ciklų metu maitinosi tik pagal mažai riebalų turinčią veganišką dietą, o vėliau grįžo prie įprastos visavalgės dietos. Tyrimo metu buvo fiksuoti skausmo trukmė ir intensyvumas bei priešmenstruaciniai simptomai, taip pat išmatuotas hormono, turinčio įtakos estrogeno išsiskyrimui, lygis.

      Tos moterys, kurios maitinosi pagal mažiau riebalų turinčią žalią dietą tyrėjus informavo, kad skausmą jos juto trumpiau nei įprastai, taip pat skausmo intensyvumas buvo mažesnis, o ir priešmenstruacinių simptomų trukmė buvo trumpesnė. Atlikti testai parodė mažesnį estrogeno kiekį. Žmonės dažnai stebisi išgirdę, kad dieta gali paveikti hormonų kiekį organizme. Šis tyrimas tiksliai parodo ir tai, kad mažesnis estrogeno kiekis organizme gali būti naudingas moters sveikatai.



      4. Mažina šlapimo takų infekcijos riziką

      Šlapimo takų infekcija yra viena iš labiausiai paplitusių infekcijų tarp žmonių. Pagrindinė infekcijos kilimo priežastis - bakterijos Escherichia coli (E coli). Infekcija gali kilti dėl to, kad E coli bakterijos iš žarnyno patenka į šlapimo takus. Tačiau šlapimo takų infekciją gali sukelti ir E coli padermės bakterijos, dažniausiai aptinkamos gyvulių organizmuose, tokių kaip vištos ir kiaulės, todėl valgydami užterštą mėsą galite užsikrėsti.

      Atsižvelgiant į sąsajas tarp E coli ir šlapimo takų uždegimo gali atrodyti akivaizdu, kad tie, kurie maitinasi augalinės kilmės produktais ir vengia mėsos gali turėti mažesnę šios infekcijos riziką, tačiau ar taip yra iš tiesų kolkas nėra aišku, nes nėra tai įrodančių naujausių tyrimų rezultatų.

      Kitų tyrimų analizė parodė, kad vegetarams susirgti šlapimo takų infekcina rizika yra 16% mažesnė nei asmenims, kurie vartoja mėsos produktus. Tai patvirtina ankstesnius duomenis kurie leidžia teigti, kad mėsoje esančios bakterijos turi didelę įtaką šlapimo takų susirgimams atsirasti. Taip pat šios maisto bakterijos tampa vis labiau atsparesnėmis antibiotikams.

      5. Sutaupomos valstybės išlaidos ligonių gydymui

      Jei visi mes valgytume daugiau žalio maisto nei mėsos, tai turėtume mažesnę tikimybę susirgti įvairiomis ligomis, o tai padėtų šaliai sutaupyti lėšų, skirtų asmenų gydymui. Taivane atliktu tyrimu nustatyta, kad vegetarai rečiau kreipiasi į gydytoją ir ne taip dažnai lankosi gydymo įstaogose, o tai reiškia 13% mažesnes ambulatorines išlaidas ir 15% mažesnes bendras medicinos išlaidas.

      Augalinė dieta gali ne tik stipriai pagerinti žmogaus sveikatą, bet ir atnešti didelę naudą šalies ekonomikai.

      Tad maitinkimės sveikai ir saugokime savo sveikatą.

      Skaityti komentarus