Marse atrastas mistinis magnetinis pulsavimas bei požeminio vandens pėdsakai

2019-09-22 08:00:00

Gali būti taip, jog Marse vanduo slepiasi giliai po savo paviršiumi. Tai atrado aparatas „NASA InSight lander“, pirmasis tyrinėjantis Marsą. Jis taip pat užfiksavo, jog planetos magnetinis laukas turi savo atskirą gyvavimo būdą. Vidurnaktį Marso magnetinis laukas savotiškai pulsuoja, visiškai nepanašiai į nieką kitą mūsų Žemėje.

Vis dėlto, pasak „InSight lander“, kuris Marse jau nuo Lapkričio mėnesio, planetoje gali būti skysto vandens, tačiau pagal aparato magnetinius matavimus – jo galėtume rasti tik skverbiantis dešimtis kilometrų į planetos vidų. Atrodo, jog zondo magnetometras fiksuoja elektrai laidų sluoksnį, maždaug iki 100 kilometrų po planetos paviršiumi. Panašūs vandens gelmės rezultatai gaunami ir Žemėje, jei matuojama antžeminiu magnetometru.

Deja, nors būsimi Marso kolonistai nekantrauja sužinoti, ar ten tikrai galima rasti vandens, „InSight“ gali prasiskverbti vos 5 metrus po planetos paviršiumi, taip liūdnai palikdamas potencialią oazę nepasiekiamą.

Kitame intriguojančiame atradime stebimasi, kaip Raudonosios Planetos magnetinis laukas mistiškai svyruoja vidurnaktį. Pasak „Insight“ magnetometro matavimų, atrasta, jog lauko skleidžiamos bangos 20 kartų stipresnės, nei buvo tikimąsi remiantis ankstesniais orbitos matavimais. Pulsavimas trunka net iki dviejų valandų.

Mokslininkai įtaria, jog išsikišimas silpname magnetiniame apvalkale, supančiame planetą, tarsi „išplešia“ magnetinio lauko paviršių, taip sukeldamas amžiną pulsavimą. Manoma, jog anomalija kontaktuoja su „InSight“, esančiu nusileidimo vietoje, vadinamoje Elysium Planitia (Misijos komanda Elysium Planitia kartais vadina tiesiog „didžiausia automobilių stovėjimo aikštele Marse“) o tuomet magnetometras tiesiog pašėlsta.