°C
      2021 01 27 Trečiadienis

      3 situacijos, kai reikia ignoruoti kitus žmones

      Nuotrauka: Pixabay nuotr.

      2021-01-13 19:00:00

      Santykiai su kitais žmonėmis mums teikia laimę ir pasitenkinimą, tačiau jie taip pat dažnai kelia sielvartą ir nusivylimą.

      Dėl šios priežasties norint rasti raktą į laimę reikia išmokti ignoruoti tam tikrus kitų žodžius, požiūrį ir elgesį.

      Be to, yra atvejų, kai ignoravimas svarbus mūsų psichinei sveikatai, nes mūsų požiūris į tai, kas vyksta, trukdo judėti toliau ir pasiekti savo realų potencialą.

      Suvokimas, kad mes patys kartais užmezgame toksiškus santykius, esame auka, yra pirmas žingsnis norint išsivaduoti iš spąstų, į kuriuos patekome.

      Ignoravimo menas

      Pasak legendos, kartą žmogus priėjo prie Budos ir, netaręs nė žodžio, spjovė jam į veidą. Budos mokiniai buvo įsiutę.

      Ananda, vienas iš atsidavusių mokinių, kreipėsi į Budą:

      - Leisk man padaryti tai, ko jis nusipelnė.

      Buda ramiai nusišluostė veidą ir atsakė Anandai:

      - Ne, aš pasikalbėsiu su juo.

      Pagarbiai sulankstęs rankas, jis tarė vyrui:

      - Ačiū. Savo elgesiu leidote man įsitikinti, kad pyktis mane paliko. Esu be galo dėkingas jums. Jūsų elgesys taip pat parodė, kad Ananda ir kiti mokiniai vis dar pyksta. Mes jums dėkingi.

      Klajūnas negalėjo patikėti tuo, ką išgirdo, jis buvo sujaudintas ir atgailavo dėl savo poelgio.

      Ši istorija yra aiškus pavyzdys, ką reiškia ignoruoti. Iš tiesų, mūsų supratime tai dažnai turi neigiamą prasmę, ir mes jaučiamės kalti, kad ką nors ignoravome.

      Tiesą sakant, ignoruoti reiškia neleisti, kad kitų žodžiai, požiūris ir elgesys sutrikdytų mūsų vidinę pusiausvyrą. Jums nereikia griebtis smurto ar agresijos, verčiau sukurti aplink save apsauginį kokoną.

      Galima tam tikrus žmones ignoruoti tam tikru metu, bet nebūtina jų vengti. Ignoravimas yra ne keršto forma ar būdas priversti ką nors jausti kompleksus, o būdas apsisaugoti.

      3 situacijos, kai reikia išmokti ignoruoti

      1. Griaunanti kritika

      Jei kritika nepadeda tapti geresniu, o tik įžeidžia ir žemina, turite į ją nekreipti dėmesio. Neleiskite kitiems jūsų vertinti, jei jie nebuvo jūsų vietoje. Neleiskite, kad jų kritika jus įskaudintų.

      2. Neigiami veiksmai

      Jei žmogus su jumis elgiasi netinkamai, neleiskite jo elgesiui paveikti jūsų psichologinės pusiausvyros, nes tai parodytų, kad jis pasiekė savo tikslą.

      Atminkite, kad galite įžeisti tik tą, kuris leidžia tai padaryti. Jei pastebite netinkamą elgesį, įvertinkite savo lūkesčius tam žmogui ir eikite toliau.

      3. Manipuliacija

      Kai kurie žmonės bando mus valdyti emocinėmis manipuliacijomis. Laiku tai pastebėkite ir pasistenkite vengti komentarų, kurie gali sustiprinti kaltės jausmą ir atsakomybę už tai, ko nepadarėte. Išmokę ignoruoti jų žodžius galėsite drąsiai ir laisvai žengti savo gyvenimo keliu.

      Sukurkite apsauginį skydą

      Esame įpratę pykčiu reaguoti į agresyvų elgesį arba nusimename, kai esame kritikuojami. Ši reakcija yra normali, ir ne visi iš mūsų sugeba elgtis kaip pasakojimo Buda.

      Problema kyla, kai tokia reakcija trunka ilgiau nei būtina ir sukelia mums kančias.

      Norint išmokti ignoruoti, reikia kruopščiai pasiruošti ir iš esmės pakeisti savo požiūrį. Nors tai gali skambėti prieštaringai, ignoravimas nereiškia užsidarymo nuo kitų, o kaip - visiškai atsiverti pasauliui.

      Psichologijoje yra galinga technika, vadinama „radikaliu priėmimu“.

      Ji reiškia visišką nesmerkiamą visko priėmimą. Paprastai tai, ką mums sako kiti, mus skaudina, nes tai neatitinka mūsų lūkesčių.

      Mes atsisakome priimti kitų žmonių žodžius ar elgesį. Šis neigimas sukelia nusivylimą, susierzinimą, neapykantą ir ilgesį.

      Kai naudojate „radikalų priėmimą“, jūs paprasčiausiai sutinkate su tuo, kas įvyko, nebandydami įvertinti įvykių. Tai sukuria aplink jus apsauginį skydą ir ugdo gebėjimą reaguoti į situacijas, nesunaikinant savęs emociškai.

      Skaityti komentarus