°C
      2019 11 12 Antradienis

      Markas Zuckerbergas pripažino, jog „Facebook” skaito tam tikras privačias žinutes

      Nuotrauka: Pixabay nuotr.

      2019-10-30 08:00:00

      „Facebook“ skenuoja žinutes, kurias žmonės siunčia vienas kitam, naudojant „Messenger“ programėle. Programėlė blokuoja bet kokį turinį, kuris prieštarauja Facebook nustatytoms taisyklėms.

      Skandalo sudrebinta įmonė, vis dar bandanti atsigauti po „Cambridge Analytica“ nesėkmės, automatizuotos sistemos pagalba tikrina atvaizdus ir nuorodas, ar siunčiamas turinys nėra neteisėtas.

      Parašytų žinučių tekstą gali perskaityti ir Facebook moderatoriai, kurie peržiūri pažymėtas, galimai Facebook naudojimo taisyklių neatitikusius tekstus. 

      Nors tokie veiksmai gali pasirodyti geranoriški, tačiau tai kelia abejones: kiek daug socialiniai tinklai žino apie juos? 

      Todėl teiginys, jog  su D.Trumpu susijusi konsultacinė įmonė gavo duomenis apie mažiausiai 50 milijonų „Facebook“ vartotojų, neatrodo neįtikėtina.

      Ši informacija buvo naudojama atkreipti rinkėjų dėmesį JAV prezidento rinkimuose. Remiantis psichologiniu profiliavimu buvo kuriamos reklamos, kurios skleidė dezinformaciją. 

      Facebook taip pat susilaukė kritikos dėl skambučių bei žinučių istorijos rinkimo iš Android naudotojų. 

      M. Zuckerbergas interviu metu patvirtino Facebook vykdomą praktiką. Jis prasitarė, jog sulaukė skambučio  iš “Mountain View” darbuotojo, kuris teigė, kad “Messenger” sistema neleidžia išsiųsti žinučių apie tautinių mažumų naikinimą Mianmare. 

      Apie tai jis sakė: “Tokiu atveju mūsų sistema aptinka, kas vyksta. Mes stabdome tokių žinučių plitimą.” 

      Naujienos socialiniuose tinkluose buvo sutiktos skirtingai. Daug vartotojų buvo susirūpinę privatumu. 

      “Messenger” teigia, kad jie nuskenuotų žinučių duomenų nenaudoja reklamos tikslams. 

      Kompanija teigia, kad ji naudoja tuos pačius įrankius, kad užkirstų kelią patyčioms ir priekabiavimui, kurių pasitaiko “Facebook” platformoje. 

      Vartotojai taip pat gali pranešti apie įrašus ar žinutes, kurių turinys, jų manymu, neatitinka “Facebook” taisyklių. 

      Socialinio tinklo komanda turėtų rankiniu būdu peržiūrėti turinį arba automatinė sistema galėtų nuspręsti pati. 

      “Jūsų žinučių privatumas yra mūsų prioritetas”, - pareiškime teigė “Facebook Messenger” atstovas. 

      “Mes apsaugome bendruomenę, naudodami automatizuotą sistemą, kuri aptinka tokias nuotraukas kaip, pavyzdžiui, vaikų išnaudojimas ar kenkėjiška veikla. Tai atlieka ne žmonės.

      “Mes nesiklausome jūsų balso balso ar vaizdo skambučių.” 

      Tačiau tai greičiausiai nenuramins dėl privatumo susirūpinusių “Facebook” vartotojų. 

      Vienas “Twitter” vartotojas Kevin Chastain teigė, jog yra pastebėjęs, kad “Messenger” žinučių turinį naudoja reklaminiais tikslais: “Aš rašiau žmonai apie vakarienę ir paminėjau tam tikrą restoraną. Kai atsidariau “Facebook”, pamačiau to paties restorano reklamą. Tik nesakykit, kad jie neskaito mūsų žinučių. Man baisu!” 

      Kovo pabaigoje M. Zuckerbergas išleido skelbimus devyniuose didžiuosiuose JAV ir Didžiosios Britanijos laikraščiuose tam, kad atsiprašytų už „Cambridge Analytica“ skandalą.

      Skelbimuose „Facebook“ įkūrėjas pažadėjo trečiosioms šalims nesuteikti prieigos prie duomenų, kuriuos galima parduoti. 

      Skelbimas juodu tekstu ant balto skelbė: „Mes esame atsakingi už jūsų duomenų saugumą. Jei mes nesugebame to užtikrinti, mes to nenusipelnome to.” 

      „Turbūt girdėjote apie universiteto tyrėjo sukurtą programėlę, kuri 2014 m. paviešino duomenis apie milijonus „Facebook “ vartotojų“, - prasideda atsiprašymas.

      „Tai buvo pasitikėjimo pažeidimas, ir gaila, kad tuo metu dėl to nepadarėme daugiau. Dabar imamės priemonių, kad tai nepasikartotų “.

      „Mes užkirtome kelią panašioms programėlėms prieiti prie jūsų asmeninės informacijos. Dabar ribojame duomenų, kuriuos gali gauti programos, kai prisijungiate naudodami „Facebook“ duomenis. “

      „Mes taip pat patikriname kiekvieną programą, kuri turėjo prieigą prie didelio kiekio duomenų. Manome, kad jų dar yra likę. Kai jas aptinkame, uždraudžiame prieigą ir apie tai pranešame paveiktiems vartotojams “.

      “Galiausiai, mes primename jums, kurios programos turi prieigą prie jūsų duomenų, todėl jūs galite atsisakyti jų.” 

      “Ačiū už pasitikėjimą šia bendruomene. Aš pažadu pasistengti labiau dėl jūsų.” 

      Atsiprašymą pasirašė “Facebook” vadovas. 

      „Facebook“ duomenų skandalas paaštrėjo po to, kai vartotojai socialiniame tinkle rado privačios informacijos, įskaitant skambučių žurnalus ir tekstinius pranešimus.

      Kai kurie vartotojai išsiaiškino, kad įmonė kaupia visus įeinančių ir išeinančių skambučių bei tekstinių pranešimų žurnalus.

      Kiti pranešė, kad buvo saugomi tokie duomenys kaip kontaktai iš jų adresų knygos, įvykiai iš jų kalendorių ir net draugų gimtadieniai.

      Vienas vartotojas Dylanas McKay pranešė, kad nuo 2016 m. spalio mėn. iki 2017 m. liepos mėn. jo žurnaluose buvo „kiekvieno mano [mobiliojo] skambučio duomenys, įskaitant laiką ir trukmę“ ir „duomenys apie kiekvieną mano gautą ar išsiųstą tekstinį pranešimą“.

      Užuot visiškai ištrynę savo paskyrą, socialinis tinklas skatina žmones „deaktyvuoti“ savo profilį, nes tokiu būdu visa asmeninė informacija išliktų serveriuose. 

      Tačiau kai vartotojai prašo visam laikui ištrinti paskyrą, svetainė siūlo: „Galbūt norite atsisiųsti asmeninės informacijos kopiją iš„ Facebook “.

      Emma Kennedy “Twitter” skelbė, jog  „Facebook“ įrašė kiekvieną mano kontaktuose esantį telefono numerį.

      „Jie turėjo informaciją apie kiekvieną renginį, kuriame lankiausi, visų mano draugų su jų gimtadieniais sąrašą bei kiekvieną žinutę, kurią kada nors išsiunčiau“.

      'Jie įsilaužė į mano telefoną. Jie turi žmonių, kurių nėra „Facebook“ nariai, telefono numerius. Jie turi namų telefonų numerius žmonių, kurie, aš esu įsitikinusi, būtų įsiutę, sužinoję, kad jų telefonų numeriai yra prieinami. Aš pasibaisėjusi.”

      „Facebook“ atstovas teigė: „Pirmą kartą prisijungus per telefoną prie žinučių ar socialinių programų, tai yra plačiai paplitusi praktika, pirmiausia įkelti telefono kontaktus.

      „Kontaktų įkėlimas yra neprivalomas. Žmonių aiškiai klausiama, ar jie sutinka įkelti kontaktus iš savo telefono - tai paaiškinama programėlėse, kai prie jų prisijungiame pirmą kartą. 

      „Žmonės bet kada gali ištrinti anksčiau įkeltą informaciją ir visą mūsų turimą informaciją gali rasti savo paskyroje bei veiklos žurnale.”

      “Facebook” teigia, kad yra galimybė atsisakyti kontaktų įkėlimo, be to, vartotojai gali ištrinti visus įkeltus kontaktus išjungdami nenutrūkstamą įkėlimo nustatymą „Messenger“ programoje.

      Visi anksčiau įkelti kontaktai ištrinami, kai vartotojas visam laikui pašalina savo profilį. Kontaktai taip pat nebus toliau įkeliami.

      Skaityti komentarus