°C
      2018 11 16 Penktadienis

      Kas pakeitė alkoholio reklamą internete ir žurnaluose?

      Nuotrauka: Pixabay nuotr.

      Autorius: BNS informacija
      2018-07-03 18:00:00
      2018-07-03 18:00:00

      Šiemet visiškai uždraudus alkoholio reklamą, pastebimai išaugo nealkoholinių gėrimų reklama. Daugiausiai alkoholį reklamavę lauko stendai, interneto svetainių reklamjuostės ar žurnalai šiemet vis dažniau demonstravo visureigius, čiužinius, maisto produktus ar vaistus, rodo tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ duomenys.

      „2017 metais alkoholio reklamos gross išlaidos (neskaičiuojant nuolaidų – BNS) žiniasklaidoje sudarė 3 proc., tikėtina, tiek šiais metais prarado reklamos rinka. Bendrą metinį rezultatą šiemet gali pagerinti rudenį laukiamas politinės reklamos augimas, turėtų atsigauti lauko ir spaudos reklama“, – BNS sakė „Kantar TNS“ reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

      Jos teigimu, pernai daugiausiai alkoholio buvo reklamuojama lauko stenduose, kur jis buvo antras pagal išlaidų dydį ir sudarė 11,3 proc. šios reklamos pajamų. Alkoholio sektoriaus išlaidos interneto reklamjuosčių reklamai sudarė 8,3 proc., reklamai žurnaluose – 7,1 proc., vidaus televizijos reklamos - 4,7 proc., televizijoje 2,3 proc., kituose žiniasklaidos kanaluose po dalį procento.

      „Šiais metais kaip alternatyva alkoholio reklamai 8 kartus išaugo nealkoholinių alkoholio produktų reklamos išlaidos žiniasklaidoje, tačiau tai sudarė vos 0,5 proc. visos reklamos rinkos. Stebint praėjusių metų tendencijas, nealkoholinių alkoholio produktų reklamos apimtys vasaros metų turėtų dar labiau išaugti“, – sakė G. Juronienė.

      „Kantar TNS“ duomenimis, šiemet per penkis mėnesius, palyginti su pernai sausiu–geguže, lauko reklamoje labiausiai išaugo socialinės reklamos, čiužinių ir visureigių reklama, internete didėjo maisto produktų, mažmeninės prekybos ir pramonės įmonių reklama, žurnaluose – optikos parduotuvių, vaistų nuo kosulio ir gerklės ligų bei visureigių reklama. 

      Perspėja dėl vaistinių reklamos

      Šiemet penktadalį visos reklamos rinkos sudarė trys kategorijos – parduotuvių tinklai (11 proc. rinkos, 8,3 proc. metinis augimas), prekybos centrai (5,2 proc. ir 26,5 proc.) ir vaistinės (4,9 proc. ir 36,5 proc.).

      „Jei įsigaliotų šiuo metu svarstomas vaistinių reklamos draudimas, reklamos rinka prarastų apie 5 proc. išlaidų, tiek per penkis mėnesius sudarė vaistinių reklama žiniasklaidos kanaluose. Vaistų reklama šiemet sudarė 8,6 proc. reklamos rinkos, tai reiškia, kad jei draudimai paliestų vaistinių ir vaistų reklamos kategorijas bendrai, žiniasklaida netektų maždaug 13,5 proc. reklamai išleidžiamų biudžetų“, – sako G. Juronienė.

      „Kantar TNS“ duomenimis, vaistinių reklama šiuo metu sudaro 5,3 proc. interneto reklamjuosčių, 5,1 proc. televizijos, 4,5 proc. žurnalų, 4,2 radijo, po 2 proc. lauko statinės, kino ir laikraščių, 1,2 proc. vidaus televizijos reklamos biudžetų.

      Visiškas alkoholio reklamos draudimas įsigaliojo nuo šių metų sausio. Šiuo metu Seime diskutuojame ir dėl vaistinių bei vaistų reklamos apribojimų.

      Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.

      Skaityti komentarus