°C
      2019 11 20 Trečiadienis

      Penki pratimai, padedantys pakelti savivertę

      Nuotrauka: Pixabay nuotr.

      2019-11-04 21:00:00

      Norėdami kitais rūpintis, dalinti meilę, turime turėti, ką duoti. Abi puses praturtina tik dalijimasis iš pertekliaus.  Norėdami turėti vidinį ir išorinį perteklių, iš pradžių turime išmokti būti švelnūs sau - pasirūpinti savo kūnu ir emocine savijauta. Žemiau pateikiami penki pratimai padės tai pasiekti. 

      Atskirkite savikritiką ir objektyvų stebėtoją

      Norint šias būsenas atskirti prireiks laiko. Pradėkite užsirašinėti savo mintis. Viename lape rašykite neigiamas mintis apie save - stebėkite, kiek ir kaip save kritikuojate. Kitame lape rašykite savybes, kurias iš tikrųjų turite - čia žymėkite viską tarsi stebėtumėte save per atstumą ir vertintumėte be emocijų, tik tai, kas iš tiesų yra.

      Rašykite faktus - atskirkite teisingą, konstruktyvią kritiką nuo perdėto, liguisto savęs nuvertinimo. Atminkite, kad perdėtai negatyvios mintys apie save iš tiesų nenusako jūsų esmės. Jūs nesate jūsų neigiamos mintys apie save!


      Pastebėję iš tiesų negiamus dalykus (juos įvardija faktų sąrašas), galite ieškoti būdų, kaip tai pakeisti. Tik nepasiduokite savigraužai ir nenuvertinkite savęs!

      Sakykite meilės žodžius

      Šiam pratimui jums bus reikalingi keli žmonės: šeimos nariai, draugai, bendraminčiai. Kiekvienas iš jų bus tas, apie kurį ir kuriam kalbėsite. Kiekvienam išvardinkite jo savybes ir stipriąsias puses, kurias juose pastebite ir vertinate. Papasakokite, kodėl juos mylite, kiek daug jie jums reiškia, kokie yra svarbūs. Būkite nuoširdūs ir atviri. 

      Sukurkite teigiamą afirmaciją

      Teiginius rašykite esamuoju laiku. Koncentruokitės į tai, kas jūs esate. Parodykite sau meilę, įvertinkite save. Afirmacijų pavyzdžiai:

      • Aš geras žmogus
      • Esu vertas meilės ir pagarbos
      • Aš priimu ir myliu save.

      Kurkite savo teiginius ir kartokite juos kasdien daugybę kartų. Paprastai mes esame linkę save kritikuoti, o ne drąsinti ir palaikyti. Mestas tai pakeisti. Labai gerai kartoti pozityvias afirmacijas ryte - taip pasikrausite visai dienai, bus lengviau atlikti užduotis ir išlaikyti gerus santykius tiek namuose, tiek darbe.

      Atminkite, kad visi lygūs

      Nelyginkite savęs su kitais ir nesakykite, kad kiti už jus geresni ar nesate vertas to, ką turi kiti. Tai neteisingas mąstymas. Atminkite, kad visi žmonės lygūs ir yra verti meilės, laimės, sėkmės. Taip, ir jūs tame tarpe! 

      Išreikškite meilę sau

      Vienas iš meilės reiškimo būdų – prisilietimai. Mes apkabiname, bučiuojame brangius žmones, laikome už rankų, darome masažą. Galite tą pati daryti ir sau. Apkabinkite save per pečius, pasidarykite pėdų ar sprando masažą. Užsiimkite joga  – taip padėsite kūnui atsipalaiduoti. Savimi svarbu rūpintis ne mažiau, nei kitais! 



      Pagalvokite, kas jums teikia džiaugsmą? Kasdien padarykite nors vieną ar du smagius dalykus. Gal tai bus pasivaikščiojimas po darbo, puodelis skanios arbatos geroje kavinėje, skambutis brangiam žmogui, šokis grojant mėgstamai muzikai, vakaras su knyga ar kita maloni veikla. Raskite tam laiko. Kai užsipildysite geromis emocijomis, bus lengva ir malonu padėti kitiems, rodyti jiems savo meilę, dėmesį, rūpestį. 

      Skaityti komentarus